OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rościn Krajeński

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Linia rozebrana w 2010r. W czasach świetności stacja posiadała rampę i dwa dodatkowe tory: dłuższy ponad 600m i krótszy ponad 200m. (info: Piotr Burczyk, 04-10-2011)

Opis budynków: Budynek stacyjny użytkowany jako mieszkalny w stanie dobrym. (info: Piotr Burczyk, 04-10-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:8313
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  204,253 Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Różańsko (zachodniopomorskie) 4,31 km
Myślibórz (zachodniopomorskie) 7,25 km
Myśliborzyce (zachodniopomorskie) 10,48 km
Dyszno (zachodniopomorskie) 10,68 km
Kierzków (zachodniopomorskie) 13,16 km
Rów (zachodniopomorskie) 14,00 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rościn Krajeński

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...