OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szklarska Poręba Górna

Ostatnia zmiana: 2017-07-24

Opis ogólny
Opis ogólny: Budynek stacyjny jest zamykany na noc. Na ścianie skalnej można dostrzec resztki elementów przedwojennej sieci elektrycznej. (info: Andrzej Wysocki, 2005-08-21)

Na całej trasie od Jeleniej Góry tu jest obecnie jedyna czynna kasa. Jeszcze na początku lat 90. były czynne kasy na wszystkich stacjach, potem została tylko kasa w Piechowicach i Szklarskiej Porębie właśnie, ale bodaj od 2007 roku, kiedy to przez dłuższy czas do Szklarskiej Poręby jeździł codziennie "aż" jeden pociąg (w sezonie suma sumarum cztery, w tym trzy pośpieszne), została tylko kasa na górze. Obecnie przydałoby się także uruchomienie innych kas położonych niżej... (info: Marcin Czech, 05-12-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna od piątku, 11 XII 2015 roku
Kasę prowadzą Koleje Dolnośląskie. Kasa oferuje sprzedaż dokumentów przewozu do pociągów spółek Koleje Dolnośląskie oraz Przewozy Regionalne
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony 3: dawny 1 i 2, oraz nowy 3 d obsługi ruchu w kierunku granicy.
kody: EPA:5100120
HAFAS:5100058
IBNR:209
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  28,438 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Szklarska Poręba JKS (dolnośląskie) 0,97 km
Szklarska Poręba Średnia (dolnośląskie) 2,42 km
Szklarska Poręba Huta (dolnośląskie) 2,49 km
Kopaniec (dolnośląskie) 4,35 km
Szklarska Poręba Dolna (dolnośląskie) 4,55 km
Górzyniec (dolnośląskie) 6,20 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 ja (2017-03-15 13:43:05)
    Jest III peron (dla pociągów z kierunku Jakuszyc) Odpowiedz»
  • #2 Turystyka (2018-02-11 11:47:49)
    Kto i kiedy zajmie się wyremontowaniem nawierzchni drogi na placu i wkoło dworca kolejowego dziura na diurze ,co dzień jeżdżę tą drogą do pracy już dwa razy naprawiałm zawieszenie w aucie.Wstyd takie miasto turystyczne setki turystów przejeżdża tą drogą piękna wizytówka miasta .Czekam na działanie? Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Damian Stupień (2018-02-11 15:06:18)
    Zalecam koledze napisanie mejla do odpowiednich służb a nie żalenie się na forum hobbystów. Pozdrawiam. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-02-11 15:37:47)
    Koleżance raczej. Pytanie w czyjej gestii są plac i drogi. Myślę że urząd miasta byłby w stanie to wyjaśnić. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szklarska Poręba Górna

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...