OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Miechucino

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Opis ogólny: Zespół dworca jest wpisany do rejestru zabytków. Oprócz budynku dworca w jego skład wchodzą: przepompownia, wieża ciśnień, sanitariaty i piwnica-magazyn. (info: Piotr, 2006-08-18)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe nieczynne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana

- wieża wodna powstała na początku XX w. (linia kolejowa istnieje od 1905 r.)

- wieża wodna stoi ok. 100 m na pn-wsch od budynku b.dworca

(Bolesław Wojtyniak grudzień 2015 r.)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:5379
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  57,100 Pruszcz Gdański – Łeba (229)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Reskowo (pomorskie) 3,74 km
Mojusz (pomorskie) 5,78 km
Garcz (pomorskie) 9,36 km
Krzeszna (pomorskie) 13,06 km
Gołubie Kaszubskie (pomorskie) 13,75 km
Prokowo (pomorskie) 14,07 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Miechucino

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...