OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ustka Uroczysko

Ostatnia zmiana: 2019-12-16

Opis ogólny
Przystanek zlokalizowany ok 1 km od stacji Ustka w kierunku Koszar. Peron jednokrawędziowy. W tym miejscu realizowana jest zmiana czoła pociągów które obsługują obecnie wszystkie połączenia relacji Słupsk - Ustka - Ustka Uroczysko - Ustka - Słupsk.
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  193,283 Piła Główna – Ustka (405)  
  Ustka – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wodnica Ustka (woj. pomorskie) 0,97 km
Ustka (woj. pomorskie) 1,69 km
Ustka Koszary (woj. pomorskie) 2,22 km
Duninowo (woj. pomorskie) 4,86 km
Mokrzyca (woj. pomorskie) 4,88 km
Przewłoka (woj. pomorskie) 6,74 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2019-12-25 23:24:38)
    A nie lepiej zamiast do Uroczyska, było wykorzystać ta bocznica nabrzeża i doprowadzić linię blisko plaży i mostu obrotowego? Byłaby chyba lepsza użyteczność.
  • #2 Jacek (2019-12-26 15:00:50)
    Popieram pomysł bardzo trafny, o to samo prosi się w Darłowie gdzie też jest daleko z obecnej stacji końcowej do plaży , najlepiej prosto gdzie się da.
  • #3 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-01-17 22:35:10)
    Tylko że w Darłowie trzeba by wybudować 1,5 km nowej linii od Ronda drogi 203 do ul. Nadmorskiej, za Marine.
    A i stamtąd do plaży 650 metrów. https://www.google.c…
  • #4 Gerson (2020-07-09 09:53:32)
    #1 Popieram. Oczywiście było by super, gdyby linia kończyła się zamiast w lesie - na nabrzeżu w porcie. Podejrzewam, że rozeszło się jednak o prawa własności gruntów. PKP PLK wykonało inwestycję w oparciu o posiadane grunty i istniejący tor prowadzący do pobliskiej jednostki wojskowej. Tor do portu przebiega przez kilka działek. Na jednej z nich odgrodzony jest nawet bramami kolejowymi. Ponadto PKP musiałoby się porozumieć w kwestii budowy także z Urzędem Morskim. Inwestycja nie na swoim terenie; czy i kto miałby partycypować w kosztach jej wybudowania itd. itp.? Podejrzewam, że gdyby chciano poprowadzić ją do portu to przez następne kilka lat wszystkie składy kończyły by biegi nadal na stacji Ustka.

    P.S. PKP PLK mogłoby popracować nad oznakowaniem drogi nad morze. Część podróżnych wysiada na tym przystanku i nie wie, w którą stronę ma iść.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Ustka Uroczysko

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...