OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Toruń Główny

Ostatnia zmiana: 2017-04-05

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Żurawie wodne istnieją, w złym stanie. Semafory świetlne. Rozjazdy sterowane z nastawni. (info: Anonim, 03-02-2010)

Opis budynków: W małej lokomotywowni (główna lokomotywownia znajduje się na stacji Toruń Kluczyki) stacjonuje pług odśnieżny i drezyny. (info: Anonim, 03-02-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: zmienione przeznaczenie
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100128
HAFAS:5100062
IBNR:226
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  109,058 Kutno – Piła Główna (18)  
  134,706 Poznań Wschód – Skandawa – (Железнодорожный) (353/599)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Toruń Miasto (kujawsko-pomorskie) 1,40 km
Toruń Nadbrzezie (kujawsko-pomorskie) 1,58 km
Toruń Towarowy TRB (kujawsko-pomorskie) 3,15 km
Toruń Wschodni (kujawsko-pomorskie) 3,48 km
Toruń Kluczyki (kujawsko-pomorskie) 4,14 km
Toruń Zachodni (kujawsko-pomorskie) 4,28 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Toruń Główny

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...