OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kopaniec

Ostatnia zmiana: 2015-06-07

Opis ogólny
Dawna ładowania między Górzyńcem, a Szklarską Porębą Dolną. Zlokalizowana była przy wiadukcie nad leśną drogą. Obecnie nie widać po niej zbyt wiele - jedynie nieco szerszy w tym miejscu nasyp i wjazd od drogi.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: Boczny tor ładowni leżał po północnej stronie szlaku.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Szklarska Poręba Dolna (dolnośląskie) 1,91 km
Górzyniec (dolnośląskie) 2,47 km
Szklarska Poręba Średnia (dolnośląskie) 2,61 km
Szklarska Poręba Górna (dolnośląskie) 4,35 km
Szklarska Poręba JKS (dolnośląskie) 4,80 km
Piechowice (dolnośląskie) 5,18 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kopaniec

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...