OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rozmierka

Ostatnia zmiana: 2016-09-08

Opis ogólny
Opis ogólny: Głównym zadaniem stacji była obsługa pociągów towarowych do cementowni "Strzelce Opolskie", po zamknięciu zakładu w 2004r bogata infrastruktura jest niewykorzystana (info: andrzejkoza, 2007-07-31)

Opis budynków: Dworzec z 1880 r. jest obecnie budynkiem mieszkalnym. (info: Krzysztof Urbaniec "SMall42")
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 2
kody: IBNR:6390
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  35,802 Kłodnica – Kluczbork (175)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Rozmierka Polspa (opolskie) 0,51 km
Kadłub (opolskie) 4,61 km
Strzelce Opolskie (opolskie) 5,40 km
Szymiszów (opolskie) 6,63 km
Spórok (opolskie) 7,72 km
Brzezina (opolskie) 10,79 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rozmierka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...