OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Przysłup Plac

Ostatnia zmiana: 2018-08-09

Opis ogólny
Kolejny na szlaku plac, na którym składowane i przeładowywane było drewno z pobliskich lasów, przeznaczone do dalszej ekspedycji do Rzepedzi.

Powstały wraz z uruchomieniem tego odcinka linii w 1961 roku, funkcjonował do zaprzestania przewozów towarowych w 1994. Potem już nie reaktywowany.

Ponieważ znajduje się obok głównej linii, nie jest widoczny przez pasażerów jadących na rybkę do Przysłopia.
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Rzepedź Wąskotorowa – Moczarne  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Przysłup (podkarpackie) 0,62 km
Kalnica r1 (podkarpackie) 4,64 km
Dołżyca (podkarpackie) 4,75 km
Kalnica (podkarpackie) 4,84 km
Cisna (podkarpackie) 6,63 km
Beskid (podkarpackie) 6,95 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Przysłup Plac

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...