OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szumirad

Ostatnia zmiana: 2016-09-07

Opis ogólny
Opis ogólny:

- stacja kolejowa mieści się na terenie wsi Chudoba, do wsi Szumirad jest przeszło 3 km.

(info: Bolesław Wojtyniak, 23-01-2015)Opis budynków:

- kolejowa wieża ciśnień, nieczynna, stoi ok. 160 m na pn od budynku dworca (w kierunku Kluczborka), pomiędzy dwoma przejazdami kolejowymi w kierunku Lasowic Wielkich i wsi Szumirad,

(info: Bolesław Wojtyniak, 23-01-2015)

Na stacji była 35 tonowa waga wagonowa.
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne nieczynne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:6451
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  75,477 Kłodnica – Kluczbork (175)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lasowice Małe Oleskie (opolskie) 6,16 km
Chocianowice (opolskie) 10,33 km
Kuniów (opolskie) 10,87 km
Zębowice (opolskie) 11,11 km
Bąków (opolskie) 11,15 km
Stare Olesno (opolskie) 12,87 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szumirad

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...