OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wielgie

Ostatnia zmiana: 2013-09-16

Opis ogólny
Opis ogólny: Pomiędzy p.o. Ostrówek Węgrowski i Topór znajdował się dawniej posterunek odstępowy Wielgie: było to dokładnie przy przejeździe w miejscowości Ogrodniki. Znajdowały się tylko dwa semafory, nie było semaforów dla jazdy po torze niewłaściwym. Zachowane są jeszcze podstawy tych semaforów. Data likwidacji bliżej nieznana. (info: laczor, 2013-03-09)

Wielgie był to posterunek ostępowy tworzący odstęp na szlaku Łochów - Sadowne. Posiadał dwa semafory - po jednym dla każdego toru. Przy przejeździe w miejscowości Ogrodniki gdzie znajdował się posterunek są jeszcze zachowane podstawy po semaforach. (info: PawełM, 15-09-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Zielonka – Kuźnica Białostocka (– Брузгі) (6)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Topór (mazowieckie) 2,65 km
Ostrówek Węgrowski (mazowieckie) 4,55 km
Sadowne Węgrowskie (mazowieckie) 8,72 km
Łochów (mazowieckie) 12,16 km
Barchów (mazowieckie) 16,88 km
Urle (mazowieckie) 20,15 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wielgie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...