Tuplice
Ostatnia zmiana: 2020-07-10
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Budynek z około 1900 roku dwupiętrowy. (info: Zosia) Szczątkowy ruch pasażerski - 2 pary pociągów pasażerskich w relacji Żagań - Forst. Ruch towarowy to pociągi tranzytowe zmierzające do i z Niemiec - często stoją na mijance w Tuplicach w oczekiwaniu na wolny szlak do Forst lub Żar. To przede wszystkim dla nich utrzymywana jest stacja. Lokalny ruch towarowy zamarł wraz z likwidacja okolicznych fabryk i linii do Łęknicy. (info: wasiukibic, 2015-VIII-29) --- Stacja działa, semafory są sprawne - przynajmniej tak było jeszcze w 2000 r. (info: Paweł Niedomagała, 2004-11-28) Na całej stacji czynne są tylko cztery tory z czego używane są tylko dwa główne. Używany dla ruchu pasażerskiego jest tylko peron czwarty. W rozkładzie 2014/2015 r. przez stację przejeżdżają 4 pary pociagów osobowych 2 pary z Żagania do Forst i powrót do Żagania. Do roku 2014 przez stację przejeżdżał pociąg Euro City z Wrocławia do Hamburga i spowrotem lecz bez postoju i obecnie już nie prowadzi się po tej linii w kierunku Forst żadnego ruchu dalekobieżnego jak to było kiedyś. Budynek dworcowy zamknięty i zniszczony a perony 1 i 2 gęsto zarosły drzewami i krzakami. (info: Jarosław Lizak, 30-04-2015)Opis infrastruktury: Jeszcze w latach 90. przez stację przejeżdżały pociągi dalekobieżne. Dzisiaj oprócz 3 składów osobowych dziennie, stacja przez całą dobę jest praktycznie pusta. A szkoda tej trasy bo po elektryfikacji mogłaby obsługiwać obciążoną magistralę Warszawa - Frankfurt (Oder). (info: rafałek, 2007-04-09) Opis budynków: Wieża wodna była wpisana (wbudowana) w lokomotywownię, powstała w 1912 r. w kształcie prostokąta z czerwonej cegły, posiadała zbiornik o poj. 50 m3 listopad 2011 r. Bolesław wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 01-11-2011) Zaplecze trakcyjne jest obecnie wykorzystywane na cele "biznesowe" - urządzono plac postojowy dla aut i składowisko opon samochodowych. Czynne są dwie nastawnie, po jednej na każdej z głowic stacyjnych. Pozostałe budynki związane z koleją (w tym dworzec położony przy ul. Przemysłowej) są opuszczone i zdewastowane. Najprawdopodobniej czeka je rozbiórka. W południowo-wschodniej części stacji znajdowała się duża cegielnia, obsługiwana transportem kolejowym - dziś nie ma po niej śladu, a na jej miejscu powstało składowisko odpadów. (info: wasiukibic, 2015-VIII-29) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | Na całej stacji czynne są tylko cztery tory z czego używany w ruchu pasażerskim jest tylko jeden.(info. Givexnine Poznań, 4.07.2020) | |
budynki: | Budynek z około 1900 roku dwupiętrowy. (info: Zosia) Budynek otwarty zdewastowany niezabezpieczony, pozostawiony przez PKP Nieruchomości do zniszczenia. Jest też kolejowy budynek mieszkalny, od strony miasta, bardzo zdewastowany (info. Givexnine Poznań, 4.07.2020) |
|
lokomotywownia: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | na peronie czwartym mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: czynne, nieużywane - wobec wyłączenia z eksploatacji peronów 1-2 jest bezużyteczne. Do czynnych peronów dochodzimy schodami i przejściem w poziomie torowiska (info. Givexnine Poznań, 4.07.2020) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | zlikwidowana, opuszczona | |
wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany Wieża wodna była wpisana (wbudowana) w lokomotywownię, powstała w 1912 r. w kształcie prostokąta z czerwonej cegły, posiadała zbiornik o poj. 50 m3 (info: Bolesław Wojtyniak, 11-2011) |
|
perony: | Perony: 4. Używany dla ruchu pasażerskiego jest tylko peron czwarty, peron trzeci nieużywany, ale czynny, oznakowany i zadbany. Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: | EPA:5100188 HAFAS:5100242 IBNR:229 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
374,850 | Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491) | ||
56,772 | Stary Raduszec – Bad Muskau (365) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Chełmica (woj. lubuskie) | 1,35 km |
Tuplice Barszcz (woj. lubuskie) | 1,71 km |
Lesów (woj. lubuskie) | 1,82 km |
Trzebiel (woj. lubuskie) | 3,48 km |
Łazy Żarskie (woj. lubuskie) | 3,91 km |
Trzebiel Gródek (woj. lubuskie) | 5,01 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Givexnine Poznań
(2020-11-02 20:47:47)
Oferta połączeń w 2020 roku:
-do Forstu dwie pary codziennie, ale w soboty i niedziele o późniejszej godzinie
-do Legnicy i Wrocławia dwie pary, tylko w weekendy
-do Żagania i Żar dwie pary
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Tuplice