OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dytmarów

Ostatnia zmiana: 2017-03-19

Opis ogólny
Procedura przemianowania ‘Haltepunkt’ (przystanek) na Bahnhof (stacja) rozpoczęta 3/3/1906 na wniosek mieszkańców gm. Dytmarów. Stacja przemianowana oficjalnie 1/2/1907 na dworzec IV klasy. 20/12/1909 rozpoczęto procedurę budowy bocznic. Budowę zakończono odbiorem 17/10/1911.

Ponieważ Dittersdorf wielokrotnie mylono z Dietersdorf /RGb Stettin/ lub Dittersdorf bei Chemnitz, 8/12/1911 Kinigl.Eisenbahn Direktion z Katowic poinformowała o chęci zmiany nazwy stacji na Dittersdorf (Oberschles). Nazwę zmieniono oficjalnie na Dittersdorf (Oberschles) dn.20/2/1912. (info: KDMoskal, 27-07-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Budynek stacyjny wybudowany w okresie 1905-1907, rozebrany w latach 90-tych XX wieku, obecnie po budynku została jedynie piwnica oraz studnia (info: KDMoskal, 27-07-2009)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: Wiata przystankowa.
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2 perony jednokrawędziowe rozmieszczone po obu stronach przejazdu drogi łączącej Dytmarów z DK40.
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101020
IBNR:6110
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  104,144 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Józefówek (opolskie) 3,17 km
Biała Prudnicka (opolskie) 5,90 km
Lubrza (opolskie) 6,84 km
Racławice Śląskie (opolskie) 9,43 km
Krobusz (opolskie) 10,21 km
Prudnik (opolskie) 11,12 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dytmarów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...