OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kędzierzyn-Koźle Azoty

Ostatnia zmiana: 2019-12-03

Opis ogólny
Opis ogólny: Wyszabrowano wszystko co przedstawiało jakąkolwiek wartość. Łącznie z blachą z dachu budynku. (info: Wadim)

Po 1945 r.

Opis budynków: Z budynku zerwany dobry kawalek dachu poza tym zamurowane okna i wejscia.zupelna rudera. przy peronach stoja wielkie(tez zdewastowane przez graficiarzy)murowane wiaty. (info: pawel, 2006-01-12)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma, być może było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101579
IBNR:4158
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,527 Kędzierzyn Koźle – Bohumín (151/479/679)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Stare Koźle (woj. opolskie) 0,71 km
Zakłady Azotowe Kędzierzyn (woj. opolskie) 1,63 km
Bierawa (woj. opolskie) 2,75 km
Nowa Wieś (woj. opolskie) 2,76 km
Blachownia (woj. opolskie) 4,62 km
Kędzierzyn-Koźle (woj. opolskie) 5,21 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 mszkl (2020-12-18 21:11:30)
    W nowym rozkładzie nawet spory ruch tutaj. Zatrzymują się nawet pociągi "czerwone" z SRJP.
    Nie wiem, czy było tak w poprzednim rozkładzie, w każdym razie nadal są błędy w tab. 220 i 160 SRJP w prezentacji pociągów, jadących przez K-K Azoty, które jednocześnie nie jadą przez K-K albo się w nim nie zatrzymują.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2021-07-18 13:18:54)
    Nie, nie jest to błąd. Na skutek remontu węzła kędzierzyńskiego i jego charakterystyki prowadzenia ruchu/układu torowego, składy jadące od strony Raciborza, aby wjechać w perony, robią zajazd do Sławięcic, następnie zmieniają czoło pociągu i Podsudecką udają się do stacji Kędzierzyn-Koźle (peron 1). To w przypadku pociągów Regio. Icki, żeby nie tracić czasu, robią postój na przystanku Azoty, a następnie od Starego Koźla wjeżdżają na grupę towarową, bez zatrzymania się w peronach stacji Kędzierzyn-Koźle, mają następny postój dopiero w Ździchach. Dla lepszego zilustrowania sytuacji, polecam schemat z Semaforka: https://semaforek.ko… Sam wczoraj miałem przyjemność ogarnąć sobie w ten sposób jazdę do Wrocławia.
    Odnoszę wrażenie, że jednoczesne wyłączenie z eksploatacji peronu 4 i linii Stare Koźle - Kędzierzyn Koźle było tego przyczyną.
  • #3 mszkl (2021-07-20 16:52:05)
    Mój wpis jest sprzed 1/2 roku ponad, a tablice SRJP aktualizowane co tydzień. Mogło się sporo zmienić. Generalnie chodziło mi wtedy o to, że: dla adresata SRJP, moim zdaniem, nie jest kluczowa wiedza, czy pociąg "przelatuje" bez zatrzymania po torze przy peronie, czy dwa tory dalej (że jest jakaś grupa towarowa) - kluczowe jest to, że jedzie przez Kędzierzyn-Koźle bez postoju; nie da się wsiąść/wysiąść na tej stacji. Zatem powinien być symbol "I" (pociąg się nie zatrzymuje) w tab. 220 przy tej stacji. Symbol taki jest dopiero przy Raszowej, do tego niekonsekwentnie - bo powinien w takim razie być poprzedzony symbolem "<" (pociąg jedzie inną drogą). W efekcie jest więcej niepewności niż informacji w tablicach. Wjazdy kieszeniowe do Sławięcic też były nieujawniane w SRJP.
    OT- taka niechlujność dotyczy całego SRJP. Pociągów teleportujących się pomiędzy stacjami węzłowymi, czy całymi tablicami jest sporo.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2021-07-20 18:04:03)
    Przyczyna od ponad pół roku jest ta sama, ponieważ inwestycje, o których wspominałem, w II połowie 2020 roku były już w fazie realizacji. Niestety, nie jestem w stanie dokładnie podać Ci daty, kiedy się one rozpoczęły, jednak na kilka tygodni ubiegłej zimy zostały one przerwane (zarówno przy peronach, jak i wiadukcie), chyba nawet więcej niż raz (albo raz i długo, bo kilka tygodni). Z tego, co mi powiedzieli "Nowaki" na miejscu (w zeszłym roku, na przełomie lata i jesieni), to roboty powinny się skończyć jednocześnie przy w.w. wiadukcie, jak i peronie 1, a jest tak, że peron 1 jest już czynny (choć dawna krawędź obsługująca pociągi do Strzelec Opolskich docelowo będzie odcięta), a lk 709 dalej nie, przy jednoczesnych pracach przy peronie 4, skutkujących dalszym jego wyłączeniem z eksploatacji oraz organizacyjnym burdelem. Modernizacja tak istotnego węzła kolejowego, z precyzyjnym przeznaczeniem peronów, torów, to nie jest grzebanie się przy byle przystanku, tylko zegarmistrzowska robota, gdzie albo elementy się zazębią i będzie fajnie, albo nie pyknie i będzie jak teraz. Wiem, że trochę chaotycznie pisze, ale nie sądziłem w czasie ostatniego półtora roku, że warto sobie pewne rzeczy zapisywać celem ich uporządkowania, bo to będzie miało istotne znaczenie w dniu dzisiejszym; mój błąd.
    Odnośnie informowania pasażerów w pociągach: jadąc składami Regio do/z Kędzierzyna czy Raciborza, ktoś z obsługi pociągi zawsze informował mnie o zajeździe kieszeniowym do Sławięcic i wydłużeniu przez to czasu podróży, na drukowanych rozkładach jazdy też taka informacja ma miejsce, jak również słyszałem to z megafonów, zarówno w Raciborzu, jak i Kędzierzynie, więc chyba nie jest aż tak źle. Co do pociągów IC, nie będę się wypowiadał, bo tu nie miałem okazji skorzystać. Smutnym faktem jest niestety to, że Icki zatrzymują się na Azotach, które wyglądają fatalnie - PLK mogłaby najpierw zrobić porządny remont przystanku, wraz z niezbędną infrastrukturą, a nie narażać ludzi na korzystanie z takiego syfu, który miałem "przyjemność" obejrzeć naocznie. Ktoś, kto ma jechać w Polskę, lub przyjeżdżać do Kędzierzyna na taki sajgon, od razu sobie wyrobi zdanie o kolei i (niestety) o mieście.
    Za rozkłady umieszczane w gablotach odpowiada PLK. SRJP w formie dawnej cegły przestał funkcjonować z dekadę temu, teraz każdy przewoźnik drukuje własne, papierowe rozkłady (o ile drukuje). Do tego są jeszcze internetowe wyszukiwarki Icka, TK, Koleo, Epodróżnik, itp. a dane przez nich podawane nie zawsze się pokrywają i brak im precyzji. W starych cegłach o takich niuansach zawsze były informacje, bądź to w podstawie, bądź to w erratach, które przychodziły do użytkowników egzemplarzy służbowych.
    Ja na stację K-K patrzę ze swojej perspektywy, człowieka który co nieco już tamten węzeł liznął i ciężko mi jest wczuć się w rolę osoby, dla której jest to zupełnie obojętnie. Nie mniej jednak uważam, że informacja od przewoźnika, do takie osoby jak najbardziej powinna dotrzeć.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kędzierzyn-Koźle Azoty

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...