OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kędzierzyn-Koźle Azoty

Ostatnia zmiana: 2018-02-17

Opis ogólny
Opis ogólny: Wyszabrowano wszystko co przedstawiało jakąkolwiek wartość. Łącznie z blachą z dachu budynku. (info: Wadim)

Po 1945 r.

Opis budynków: Z budynku zerwany dobry kawalek dachu poza tym zamurowane okna i wejscia.zupelna rudera. przy peronach stoja wielkie(tez zdewastowane przez graficiarzy)murowane wiaty. (info: pawel, 2006-01-12)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma, być może było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101579
IBNR:4158
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,527 Kędzierzyn Koźle – Bohumín (151/479/679)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Stare Koźle (opolskie) 0,71 km
Zakłady Azotowe Kędzierzyn (opolskie) 1,63 km
Bierawa (opolskie) 2,75 km
Nowa Wieś (opolskie) 2,76 km
Blachownia (opolskie) 4,62 km
Kędzierzyn-Koźle (opolskie) 5,21 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kędzierzyn-Koźle Azoty

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...