OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowy Las

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis infrastruktury: 2 perony boczne jednokrawędziowe; nawierzchnia ziemna, krawędź z płyt betonowych. Oświetlenie elektryczne. Przejazd kategorii D na drodze gruntowej. (info: Przemysław Więcek, 05-07-2010)

Opis budynków: Parterowy budynek z 1960 r.

Mały parterowy budynek z dwuspadowym dachem. (info: Przemysław Więcek, 05-07-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102456
IBNR:6303
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  123,600 Katowice – Legnica (137)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Głuchołazy (opolskie) 4,06 km
Nowy Świętów (opolskie) 5,32 km
Dłużnica Państwowa Fabryka Papieru I (opolskie) 5,35 km
Głuchołazy Miasto (opolskie) 5,53 km
Dłużnica (opolskie) 5,56 km
Wierzbięcice (opolskie) 5,81 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nowy Las

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...