OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jelenia Góra Celwiskoza

Ostatnia zmiana: 2015-09-02

Opis ogólny
Opis ogólny: Przystanek bez możliwości dostania się od strony miasta ;)

co do przejścia nad torami to istnieje nadal, prowadziło ono do pobliskich zakładów chemicznych Celwiskoza oraz na szosę gdzie był przystanek MZK (info: paka, 2005-06-11)

Pociągi nie zatrzymują się na tym przystanku od bardzo dawna. Przystanek powstał z konieczności dowozu osób pracujących w dawnej Celwiskozie (po której zostały tylko zniszczone budynki), gdy jednak ten obowiązek "przejęła" komunikacja miejska autobusowa, przystanek stracił znaczenie, choćby ze względu na pobliskie umiejscowienie stacji obecnie zdegradowanej do przystanku Jelenia Góra Zachodnia (chyba pociąg dobrze się nawet nie rozpędził, bo odległość między stacją (przystankiem?) J.G.Zachodnia a J.G. Celwiskoza chyba nie wynosi nawet pełnego 1000 metrów) (info: Marcin Czech, 2007-12-21)

Przystanek skasowany w Rozkładzie Jazdy 1998-1999.

W rozkładzie 1997-1998 3 planowe postoje. (info: Marcin Hewak, 01-02-2011)

Opis infrastruktury: Po otwarciu Była tu kasa.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nieczynne w stanie dobrym
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:6165
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  2,158 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Jelenia Góra Zachodnia (dolnośląskie) 1,33 km
Dębowa Góra (dolnośląskie) 2,28 km
Jelenia Góra Cieplice (dolnośląskie) 3,42 km
Jelenia Góra PEC (dolnośląskie) 3,91 km
Jeżów Sudecki (dolnośląskie) 4,63 km
Jelenia Góra (dolnośląskie) 5,19 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jelenia Góra Celwiskoza

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...