OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jelenia Góra Zachodnia

Ostatnia zmiana: 2016-05-28

Opis ogólny
Opis ogólny: Obecnie stacja towarowa - kasa i poczekalnia nie są czynne.

Stacja została zdegradowana do przystanku. Jedyna, na której jeszcze utrzymało się zadaszenie. Następną taką na tej linii będzie dopiero Szklarska Poręba Górna (?). (info: Marcin Czech, 2007-12-21)

Opis infrastruktury:

Od stacji odgałęziała się na południe od toru głównego bocznica do zakładów Celwiskoza. Zakład zlikwidowano na przełomie lat 80 i 90 XX wieku, bo strasznie zatruwał powietrze w Kotlinie Jeleniogórskiej. Wagony towarowe docierały tam jednak jeszcze kilkanaście lat później do ciepłowni. Dzisiaj zauważyłem, że torowisko prowadzące do zakładów jest rozebrane - widać wyrwane z ziemi podkłady i sterty szyn. (info: wasiukibic 2016-V-28).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100419
HAFAS:5101424
IBNR:6168
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  1,101 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Dębowa Góra (dolnośląskie) 1,04 km
Jelenia Góra Celwiskoza (dolnośląskie) 1,33 km
Jelenia Góra PEC (dolnośląskie) 2,60 km
Jeżów Sudecki (dolnośląskie) 3,34 km
Jelenia Góra (dolnośląskie) 4,09 km
Jelenia Góra Cieplice (dolnośląskie) 4,75 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jelenia Góra Zachodnia

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...