OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szklarska Poręba Dolna

Ostatnia zmiana: 2015-05-30

Opis ogólny
Opis ogólny: Są dwa perony. Drugi peron oraz tor mijankowy przy nim - są nieczynne. Mijanka została zlikwidowana, ale nadal byłaby przydatna. Z powodu tej likwidacji opóźniony pociąg sezonowy z Warszawy musiał czekać w Piechowicach ok. godziny na zjazd z góry pociągu w kierunku Jeleniej Góry. (info: Andrzej Wysocki, 2005-08-19/20)

Opis infrastruktury: Wieża wodna kiedyś istniała na tej stacji, teraz jest rozebrana i pozostał po niej fundament. Zdemontowano również żurawie do wodowania parowozów. Tor przy placu ładownym jest zdatny (jak się wydaje) do eksploatacji. Drugi tor główny jest kompletnie niezdatny - jedna z szyn leży przewrócona. Aktualność danych lipiec 2005. (info: Kylogram, 2006-03-26)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100671
HAFAS:5103601
IBNR:6450
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  22,801 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Górzyniec (dolnośląskie) 1,76 km
Kopaniec (dolnośląskie) 1,91 km
Szklarska Poręba Średnia (dolnośląskie) 2,16 km
Piechowice (dolnośląskie) 3,85 km
Szklarska Poręba Górna (dolnośląskie) 4,55 km
Szklarska Poręba JKS (dolnośląskie) 5,30 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szklarska Poręba Dolna

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...