OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Chocianów

Ostatnia zmiana: 2019-06-11

Opis ogólny
Niegdyś stacja tworzyła zespół wraz z dworcem małym na linii w stronę Rokitek.

Budynek stacyjny w Chocianowie stoi nadal i jest użytkowany (mieszkanie i zakład fryzjerski). Liczba torów - 3 plus bocznica do Fabryki Urządzeń Mechanicznych. (Info: Artur Jackowski)

Obecnie budynek jest przeznaczony na wynajem ale jego stan nie rokuje nadziei na to że znajdą się chętni. W pomieszczeniu gdzie dawniej znajdował bufet stoi piec kaflowy.Info: Jacek Zaborowski)

kolejka do Lubina posiadała własny osobny peron (info: Jarosław Lizak, 17-03-2010)

Perony wraz z torami gęsto zarośnięte. Na torach rosną dosyć spore drzewa. Bodajże do roku 2006 raz w tygodniu kursował do Chocianowa pociąg towarowy do tutejszych zakładów lecz ruch później zamarł. (info: Jarosław Lizak, 06-02-2009).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: zmienione przeznaczenie
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: IBNR:6074
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  28,119 Lubin Górniczy – Chocianów (319)  
  10,372 Rokitki – Kożuchów (303)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Duninów (woj. dolnośląskie) 3,75 km
Kątno (woj. dolnośląskie) 4,43 km
Jakubowo Lubińskie (woj. dolnośląskie) 5,68 km
Chocianowiec (woj. dolnośląskie) 6,05 km
Wysoka Szprotawska (woj. dolnośląskie) 8,82 km
Rokitki (woj. dolnośląskie) 8,88 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Kamil Grudziński (2019-07-16 00:54:06)
    Podobno marszałek woj. Dolnośląskiego w ramach przejmowania nieczynnych linii kolejowych chce przejąć, wyremontować i odbudować linię z Rokitek do Przemkowa. Źródło: http://24legnica.pl/…
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2019-07-16 19:55:02)
    Taaak… Jest taka lista.
    http://www.umwd.doln…
    Obawiam się, że osoba która to tworzyła, nie ma bladego pojęcia o temacie. Kupa z tych linii nie miała racji i została porzucona lub rozebrana jeszcze bytu już za komuny, kiedy to samochód był dobrem luksusowym. Wisienką na torcie jest pozycja 22, która w tym roku obchodziła 87 rocznicę zamknięcia. Dla równowagi nie przewidzieli przejćia linii do Bogatyni, Złotego Stoku, czy wąskotorówki trzebnicko-milickiej (koniecznie na pełnej długości, z wrocławskiego placu Staszica :D)
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2019-07-19 21:02:26)
    Szeryf, jesteś pewien? Choćby i tu:
    https://www.rynek-ko…
    Złoty Stok miał już dwukrotną szansę reaktywacji - obie spaliły na panewce. Podejrzewam, że ruchy UMWD byłyby odważniejsze, gdyby nie zerwany most na Nysie Kłodzkiej.
    Odcinek Bielawa - Srebrna Góra, który jeszcze niedawno wydawał się pogrzebany na amen, także ma szansę na drugie życie. Wystarczy, że pyknie z odcinkiem do Dzierżoniów - Bielawa, bo nieoficjalnie urzędnicy z Dzierży czy Bielawy wypowiadali się bardzo przychylnie o tej inicjatywie. Dla nich to jest jeszcze szersze otwarcie dla turysty.
    Bogatynia? Przez zawiły układ sieci kolejowej w tej części województwa może być ciężko, poza tym daleko od Wrocławia.
    A wąski tor do Ditroit? Gdyby S5 powstała wcześniej...
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2019-07-23 13:30:08)
    Co innego kopalnia kruszyw, a co innego budowa właściwie od zera linii, którymi latem będą jeździć w weekendy turyści.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2019-07-23 21:49:57)
    Odbudowa odcinka Bielawa Wschodnia - Srebrna Góra czy Ścinawka Średnia - Radków to mniej wymagające zadanie niż odbudowa Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój. W Radkowie na dodatek mamy duży kamieniołom i zakład przetwórczy piaskowca. Mądrze zorganizowane wahadełko Radków - Słupiec ze skomunikowaniami w ŚŚ w kierunku Kłodzka czy Waldka ma szansę powodzenia. Dzwoni mi w bani także rozmowa z kimś z dzierżoniowskiej władzy, że oni odbudowę odcinka Dzierżoniów - Bielawa traktują jako początek rewitalizacji kolei w okolicy, z możliwością odbudowy torów do Pieszyc (obok strefy), Srebrnej Góry czy bezpośredniego połączenia do Wrocławia przez Niemczę. W dzisiejszej dobie ludzie (wyborcy) obserwują internety i nikt nie będzie obojętnie patrzył na sukces Lubina czy Trzebnicy.
  • #6 (odp. na #5) Marek Potocki (2019-07-24 06:26:47)
    Radków to jeszcze jak cię mogę, ale odcinek przez góry, to obawiam się jest mrzonka.
    Generalnie fajnie jest posłuchać takich deklaracji, ale kłopot zaczyna się, gdy trzeba przejść od słów do czynów i wyłożyć konkretne pieniądze. Wtedy dobrze widać, że gadać to można do woli za darmo.
  • #7 Kamil Mirynowski (2019-08-15 14:09:57)
    Chocianowska Fabryka Urządzeń Mechanicznych "CHOFUM" miała jeszcze swoją bocznicę.

Stacja kolejowa Chocianów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...