OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Studzianka

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis ogólny: Budynek sukcesywnie rozbierany przez pozyskiwaczy cegieł, prawie doszczętnie rozebrany. (2004-09-01) (info: konik23)

---

Część dodatkowych torów rozebrana, pozostały chyba tylko dwa ale takze rozbierane przez poszukiwaczy złomu. Rampa w dobrym stanie. (info: konik23)

Stacja położona w Borach Dolnośląskich, więc okolice są prawdziwą mekką dla grzybiarzy. W sezonie bardzo licznymi pasażerami wsiadającymi w Studziance byli właśnie oni, z wielkimi koszami grzybów, których zapach niósł się po całej Bipie czy Bonanzie. (info: wasiukibic, 15-10-2013)

Opis infrastruktury: Zwrotnice zachowane. Tory bocznicowe są ale nieprzejezdne, gdyż w znacznej części rozebrane. Stacja popada w ruinę, ale nadal zatrzymują się tam pociągi osobowe, z których w sezonie letnim i jesiennym korzystają zbieracze jagód i grzybów (okoliczne lasy są ich pełne). Ponadto na stacji znajdują się zachowane 2 rampy wyładunkowe oraz droga z kostki brukowej (częściowo rozebranej) wzdłuż przebiegu stacji. (info: krzysiek, 2006-02-03)

Przystanek woła o pomstę do nieba! W środku lasu, w którym leży, postawiona jest jedna tablica z nazwą miejscowości, a rozkład przybity jest gwoździami do drzewa. Peron nieutwardzony, bez minimalnie nawet podwyższonej krawędzi. Pasażerowie wysiadają na trawnik, który od święta jest koszony. (info: ktoś, 26-08-2010)

Opis budynków: Budynek dworca oraz inne przystacyjne zostały rozebrane. Pozostały po nich tylko kupki gruzu. Jedyny zachowany budynek, ale w bardzo złym stanie to nastawnia w zachodniej części stacji. (info: krzysiek, 2006-02-03)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: HAFAS:5103638
IBNR:6561
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  106,125 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wierzbowa Śląska (dolnośląskie) 4,97 km
Borówki (dolnośląskie) 6,04 km
Karczmarka (dolnośląskie) 7,20 km
Grodzanowiec (dolnośląskie) 7,38 km
Gromadka (dolnośląskie) 8,09 km
Modła Wieś (dolnośląskie) 10,99 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Studzianka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...