OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Główny (galeria)

Ostatnia zmiana: 2018-03-09

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1855 (???))
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1905 a 1914)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (1915)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1920)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (1939)
opis ⇵
Obraz
fot. Grzegorz Sarnecki (2000-06-24)
opis ⇵
Obraz
fot. Fix (2006)
opis ⇵
Obraz
fot. Ryszard Grosz (2007-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (przed 2010-04-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Oskar Olejnik (2011-07-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2012-06-03)
opis ⇵
Obraz
fot. ROBERT KOŃPA (2012-06-09)
opis ⇵
Obraz
fot. ROBERT KOŃPA (2012-06-24)
opis ⇵
Obraz
fot. ROBERT KOŃPA (2012-06-24)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2013-07-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2014-02-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2014-05-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2014-05-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Jacek Sikora (2015-10-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Bolesław Wojtyniak (2016-07-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2017-05-21)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2017-06-05 19:45:03)
    Dzięki za czujność, z tym jednokrawędziowym peronem 1 to faktycznie wtopa. Ale żeby było śmieszniej 5 też posiadała 2 krawędzie; druga znajdowała się na wschodnim krańcu peronu, po jego północnej stronie. Odjeżdżały z niej pociągi do Świdnicy Miasto i Dzierżoniowa Śląskiego przez Kobierzyce. Jej długość wystarczała na podstawienie składu Bhp + lok. Przestała być użytkowana pod koniec lat 90. XX wieku. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Główny

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...