OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Przedmoście Święte

Ostatnia zmiana: 2014-12-21

Opis ogólny
Opis ogólny:

Stacja przelotowa nie zatrzymują się na niej pociągi pośpieszne. (info: bbeettoonn, 2007-01-31)

Opis infrastruktury: Jeden z pierwszych zmodernizowanych po 2000 r. przystanków na E-30. Ogrodzenie peronu od strony wsi "zaginęło".
(info: Michał Dadełło, 20-12-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
kody: HAFAS:5102707
IBNR:6367
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,618 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Środa Śląska (dolnośląskie) 6,67 km
Miękinia (dolnośląskie) 8,30 km
Środa Śląska Rynek (dolnośląskie) 8,43 km
Środa Śląska - polny zameczek (dolnośląskie) 8,48 km
Środa Śląska Miejska (dolnośląskie) 9,28 km
Brzeg Dolny (dolnośląskie) 10,50 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Przedmoście Święte

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...