OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Leśnica

Ostatnia zmiana: 2017-05-23

Opis ogólny
Opis ogólny:

Budynek powoli podupada, na piętrze mieszkania.
W obrębie stacji bocznica do WZMO. (info: ganz4, 2006-12-25)
Bocznica do WZMO rozebrana w 2007 roku. (info: ganz4, 2007-10-20)

Opis infrastruktury:

Magazyn kolejowy przeznaczony do wyburzenia w 2009 r. Wtedy też cała stacja ma być zmodernizowana. (info: ganz4, 23-07-2008)
Budynek dworca Leśnica w trakcie remontu (info: Michał Dziczkowski, 21-08-2013)

Cała infrastruktura kolejowa wraz z semaforami i urządzeniami SRK są po gruntownym remoncie zakończonym w roku 2012 (info: Michał Dziczkowski, 07-08-2014)

Opis budynków:

Budynek stacyjny : parter - używany zgodnie z przeznaczeniem I piętro - mieszkania (info: ganz4, 2006-04-16)

Budynek dworca jest po gruntownym remoncie. Stara nastawnia została zlikwidowana. Na przeciwko dróżnicę do której przekierowano kontrolę nad urządzeniami SRK, wiadomościami głosowymi, semaforami, itp. (info: Michał Dziczkowski, 07-08-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA: 5101024
HAFAS: 5104133
IBNR: 6513
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  13,577 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
  Wrocław Leśnica – kolejka i bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Złotniki Zakłady Chemiczne (dolnośląskie) 1,50 km
Wrocław Pracze (dolnośląskie) 5,03 km
Wrocław Żerniki (dolnośląskie) 5,71 km
Smolec (dolnośląskie) 7,72 km
Wrocław Stadion (dolnośląskie) 8,22 km
Brzezinka Średzka (dolnośląskie) 8,87 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Leśnica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...