OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Żerniki

Ostatnia zmiana: 2016-09-05

Opis ogólny
Opis ogólny: Dość ciekawa sytuacja - obecny peron został przesunięty o kilkadziesiąt metrów na wschód od pierwotnego.

Przejście nadziemne było drewnianym pomostem nad peronem, ale rozebrano je w latach 70 Pozostaly podstawy betonowe; podobne rozwiąznie jak na Nowym Dworze. Peron przy budynku służył podobno do obsługi wahadła Żerniki 0 Leśnica i być może dalej do Środy Śl. Info: A. Traczyk

Opis budynków: W budynku dworcowym są teraz mieszkania. (info: wasiukibic, 28-10-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104138
IBNR:6531
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  9,495 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wrocław Stadion (dolnośląskie) 2,99 km
Wrocław Kuźniki (dolnośląskie) 4,18 km
Złotniki Zakłady Chemiczne (dolnośląskie) 4,31 km
Wrocław Nowy Dwór (dolnośląskie) 4,34 km
Wrocław Pracze (dolnośląskie) 4,82 km
Wrocław Zachodni (dolnośląskie) 5,42 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Żerniki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...