OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Twardogóra

Ostatnia zmiana: 2018-06-11

Opis ogólny
Dworzec jest po pierwszym etapie jego gruntownej modernizacji. Został wymieniony dach, ocieplono dworzec od zewnątrz i odnowiono elewację. (Info: Daniel Pichliński 16-10-2016).
W czerwcu 2018 r. nazwa ma być zmieniona na „Twardogóra” (info: Ferrix, 2017-11-25).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Budynek stacyjny w chwili obecnej został odrestaurowany na zewnątrz i nadal pozostaje zamknięty (Info: Daniel Pichliński 16-10-2016)
zadaszenie peronów: Brak. W budynku dworca znajduje się poczekalnia czynna codziennie od 6:00 do 22:00.
(info: Daniel Pichliński, 07-01-2017r.)
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: Kasa biletowa nieczynna od 2005r,

Prawdopodobnie po całkowitej modernizacji dworca powróci do niego kasa biletowa.
przejście nadziemne: nie ma i nie było
perony: Perony:

Peron 1 - Tor 1 (tor ten jest głównie wykorzystywany do połączeń pasażerskich)

Peron 2 - Tor 2 (tor ten jest jedynie używany w razie mijania się pociągów)

Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5103867
IBNR:6482
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  47,682 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Grabowno Wielkie (dolnośląskie) 7,57 km
Kolonia Strzelce (dolnośląskie) 11,01 km
Bukowice Trzebnickie (dolnośląskie) 11,95 km
Bukowina Sycowska (dolnośląskie) 13,05 km
Dobroszyce (dolnośląskie) 15,13 km
Cieśle (dolnośląskie) 15,30 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Twardogóra

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...