OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Konotop

Ostatnia zmiana: 2018-05-20

Opis ogólny
W sezonie letnim, gdy w lasach nie ma zagrożenia pożarowego, do Konotopu kursuje parowóz z Wolsztyna, tzw. "Pod parą". Niestety w ostatnim czasie coraz rzadziej, ponieważ zaporą jest w tym przypadku, co absurdalne, granica województwa. Przykładowo w tym roku pociągi dojeżdżały tylko do stacji Krzyż-Rudno, a to dlatego, iż na odcinku do Konotopu (a jest to zaledwie kilka km) pasy pożarowe wzdłuż torów są zarośnięte i grożą pożarem po przejeździe parowozu. Niestety, nasze (lubuskie) władze mają w nosie Te tory i orzekły, że pieniędzy nie dadzą. No i w ten sposób stacja umiera. Na szczęście słyszałem o planach pełnej reaktywacji linii od Nowej Soli do Wolsztyna, więc nadzieja jest. (info: Buła, 2006-11-08)

Zwrotnice nie zdatne do użytku (brak zwrotników) (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013)

Na stacji nie ma już semaforów. Wycięte zostały prawdopodobnie pod koniec 2005 roku. (info: Oggy, 2006-09-10)

Tor nr 3 wykopany (tor do Sulechowa), tor nr 5 rozebrany (do kozła przy peronie),tor nr 11 częściowo rozebrany (tor za nastawnią) (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013)

Budynek nastawni Kp1 zdewastowany z napisem "Obiekt do rozbiórki wstęp wzbroniony" (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013).
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: Są, niezdatne do eksploatacji (brak zwrotników). Łącznie torów jest jeszcze 5, z czego wspomniany tor nr 11 wiodący niegdyś do lokomotywowni jest częściowo rozebrany.
budynki: Zamknięty zdewastowany, przecieki w dachu, powybijane szyby, wilgoć zarówno na dole jak i u góry. Jeszcze trochę takiego "gospodarowania" PKP Nieruchomości i będzie do rozbiórki.

Czerwiec 2005 - część mieszkalna budynku stacyjnego jest zamieszkała, natomiast część "kolejowa" - zupełnie rozmontowana… (info: Marcin Kulinicz, 2005-06-20)
lokomotywownia: była - rozebrana 2015, pozostała z niej tylko piwnica i kawałek dalej w stronę stacji kanał oczystkowy.
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane, pozostało kilka wsporników pędni w zachodniej głowicy stacji
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 220 m na pd.- zach.od budynku dworca przy przejeździe kolejowym w ul. Leśnej. Oprócz zniszczonego szpica i braku szyb w oknach stan zewnętrzny jeszcze dobry. (info: Bolesław Wojtyniak, 12-11-2010)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4 (było 5)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  26,445 Wolsztyn – Żagań (371)  
  0,000 Konotop – Sulechów (379)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lubięcin (lubuskie) 6,18 km
Kolsko (lubuskie) 6,24 km
Bojadła (lubuskie) 9,24 km
Lipiny Odrzańskie (lubuskie) 12,94 km
Krzyż Rudno (wielkopolskie) 13,88 km
Ciosaniec (lubuskie) 14,70 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Konotop

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...