OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nakło nad Notecią

Ostatnia zmiana: 2018-04-24

Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: Lokomotywownia to zdewastowany wachlarz na 7 stanowisk (info: Karol Romaniuk, 31-05-2010)
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: W Nakle nad Notecią są dwie wieże wodne,
- pierwsza https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=19&okno=sub&sub=90
- druga https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=19&okno=sub&sub=88

Wieże stoją po obu stronach torów kolejowych, obydwie wieże należą do często
spotykanych na polskich stacjach kolejowych, są oddalone od siebie o ok. 540 m.
(info: Bolesław Wojtyniak, 2012-06)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100174
HAFAS:5100254
IBNR:512
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  186,887 Kutno – Piła Główna (18)  
  235,135 Oleśnica – Chojnice (281)  
  Nakło – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Nakło Wąskotorowe (kujawsko-pomorskie) 0,46 km
Nakło nad Notecią Stawidło (kujawsko-pomorskie) 0,82 km
Trzeciewnica (kujawsko-pomorskie) 2,48 km
Chrząstowo (kujawsko-pomorskie) 3,10 km
Karnowo (kujawsko-pomorskie) 3,11 km
Karnówko (kujawsko-pomorskie) 4,79 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Widmo (2018-04-24 08:06:01)
    Prawdopodobnie zamknięta kasa biletowa Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nakło nad Notecią

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...