OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sulechów

Ostatnia zmiana: 2018-06-25

Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Otwarta poczekalnia, a reszta dworca zaadaptowana do innych celów, a część służy jako składowisko rupieci. Na wiosnę w 2015 roku spłonęła zabytkowa rampa towarowa na stacji, połowa budynku praktycznie nie istnieje, w ostatnich latach mieściła się tam hurtownia budowlana, która teraz zajęła ocalałą część budynku. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
lokomotywownia: Sulechowska lokomotywownia jest mocno zniszczona ale środkowe stanowisko (jedno z 3) jest zajmowane przez malutką lokomotywę spalinową Ls60-36. Obrotnica też działa, lecz napęd elektryczny jest spalony. (info: Paweł, 2004-11-13)
W parowozowni od wielu lat nie ma już wspomnianej wcześniej lokomotywy. Parowozownia i wieża wodna pozostawione same sobie, na razie nic nie wskazuje, że w najbliższym czasie będę wyburzane, bo co jakiś czas są zabezpieczane wejścia do nich. Obrotnica wygląda na kompletną, ale już odmówiła posłuszeństwa i nawet nie chce drgnąć. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
zadaszenie peronów: Trzy wiaty nad trzema peronami.

Wiata nad drugim peronem została rozebrana, a wiaty nad peronami 3 i 4 zostały odnowione. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
semafory: świetlne i kształtowe
występuje tarcza ostrzegawcza od strony Czerwieńska, tarcza ostrzegawcza od strony Zbąszynia oraz sygnał zastępczy na semaforze kształtowym wjazdowym też od strony szlaku do Zbąszynia, jedna tarcza manewrowa stojąca i jedna karzełkowa w obrębie stacji i 3 semafory powtarzające koło peronów. Resztę stanowią semafory kształtowe semafory 1- i 2-ramienne, tarcze kształtowe manewrowe i kształtowe ostrzegawcze. (info: Paweł, 2004-11-13)
przejście podziemne: zlikwidowane (zasypane)

Co do przejścia podziemnego jest mocno zaniedbane, często zalane wodą i rzadko używane. Najczęściej pasażerowie przechodzą po płytach ułożonych między torami. (info: Paweł, 2004-11-13)

Przejście podziemne nieczynne, zalane. (info: Bolesław Wojtyniak, 25-03-2011)

W grudniu 2013 przejście podziemne zostało zamknięte betonowymi płytami.
kasa: Kasy biletowe od wielu lat zamknięte (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
Wieża wodna stoi ok. 650 m na pd.-zach. od budynku dworca. Podobne wieże stoją m.in.na stacjach Drzewce, Kościan, Nowa Sól i Żmigród. Luty 2011 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 25-03-2011)
perony: Perony: Cztery perony.

Czwarty peron służy czasami sulechowskiej jednostce wojskowej do przetransportowania sprzętu na manewry, a czasami również do wodowania turystycznych parowozów przejeżdżających przez Sulechów. (info od: Damian Jankowiak, 2015-07-01)

Krawędzie peronowe: 7
kody: EPA:5100184
HAFAS:5103656
IBNR:196
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,335 Sulechów – Luboń koło Poznania (357)  
  26,378 Zbąszynek – Guben (358/494)  
  33,052 Konotop – Sulechów (379)  
  0,000 Sulechów – Świebodzin (384)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Mozów (woj. lubuskie) 4,60 km
Cigacice (tow) (woj. lubuskie) 5,13 km
Cigacice ROCKWOOL (woj. lubuskie) 5,54 km
Cigacice (woj. lubuskie) 5,84 km
Winnogóra (woj. lubuskie) 6,17 km
Cigacice Port (woj. lubuskie) 6,50 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sulechów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...