OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kosowo Wielkopolskie

Ostatnia zmiana: 2019-10-12

Legenda (Wygenerowano dnia: 2020-03-30) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2020-03-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Tt (2019-12-17 14:06:28)
    Szkoda solidny budynek cegła super tyle lat budynek pusty A cegła lepsza niż Nowa . Parę lat temu myślę że jeszcze 2016 na poddaszu mieszkał jakiś pan jak się nie mylę i babcia jakąś chociaż na pierwszy rzut oka budynek już dawno wyglądał na opuszczony. Fajna lokalizacja na klub nocny ????
  • #2 ACdVL (2019-12-17 16:06:02)
    Na klub nocny? Tutaj raczej powinno być inne - mądre - przeznaczenie dworca, jeśli nie kolejowe. Znając jednak życie, zostanie zapewne raczej rozebrany.
  • #3 Agnieszka (2020-01-05 14:34:25)
    Chciałam zobaczyć jak wygląda w środku Bo chce tam zamieszkać
  • #4 banowy (2020-01-05 16:46:06)
    Byłem tam latem 2011 roku. Budynek dworca był całkowicie opuszczony, choć w stanie dobrym (zwłaszcza dach). Niestety piwnice , w tym dawne pomieszczenie naprężaczy - były zalane wodą. Stan wnętza dobre oddaje galeria szczegółowa. Do dobrego zachowania opuszczonej stacji przyczynia się chyba kompletne odludzie. Na siedlisko dla kogoś, komu przeszkadzają sąsiedzi - miejscówka wręcz idealna - tylko co na to PKP-N?
  • #5 wasiukibic (2020-01-05 22:40:13)
    Agnieszko, nie ma potrzeby pisać kilku komentarzy na ten sam temat. Najlepiej byłoby się skontaktować z kolegami Tomaszem lub Maciejem, którzy byli tam osobiście i możliwe, że mają zdjęcia, o które Ci chodzi.
  • #6 Łukasz Kiąca (2020-01-06 10:09:04)
    W przypadku chęci zamieszkania w budynku stacyjnym należy przygotować się na ostrą przeprawę z Oddziałem Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA. Nie bez powodu wiele budynków i obiektów kolejowych stoi pustych. Po 1. PKP proponuje wysokie stawki czynszu na wejściu i jest niechętne do ich opuszczania (zwłaszcza przy umowach krótkoterminowych). Po 2. Jeśli chciałabyś kupić ten obiekt na własność, to zapomnij. Budynek stoi zbyt blisko torów i choć od dawna nie pełni swoich funkcji (i nic nie zapowiada by miało to jeszcze kiedyś nastąpić, nawet w przypadku rewitalizacji linii) to traktowany jest jako obiekt związany z prowadzeniem ruchu pociągów i nie może zostać sprzedany. Tak, że w grę wchodzi tylko wynajem. Po 3. PKP na pewno nie wynajmie dołu budynku, gdyż tam są (były) pomieszczenia służbowe z urządzeniami do sterowania ruchem. Powody takie jak w pkt. 2. Po 4. W przypadku rewitalizacji linii i przywrócenia ruchu pasażerskiego PKP Nieruchomości mogą zastrzec sobie, iż w obowiązku najemcy budunku będzie konieczność otwierania/zamykania poczekalni w tym pokrywanie kosztów ogrzewania.

    Tyle w temacie. Informacje i opinie uzyskałem od kolegi, który 17 lat pracował w Oddziałach Gospodarowania Nieruchomościami w Głogowie i Legnicy.
    Jeżeli mimo wszystko dalej jest Pani zainteresowana tym budynkiem, to należy skontaktować się z oddziałem Nieruchomości PKP właściwym względem lokalizacji obiektu (w tym wypadku Poznań):
    Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. w Poznaniu
    Al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań
  • #7 BJ (2020-01-06 14:20:09)
    Agnieszko, chyba żartujesz z tymi numerami telefonów. Poza tym obowiązuje forma grzecznościowa. Koniec przekazu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kosowo Wielkopolskie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...