OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ciosaniec

Ostatnia zmiana: 2019-10-13

<== | Galeria | ==>
Data: przed 1988-05
Autor: Kamil G.
Przesłał: Kamil Grudziński
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2015-10-20

Galeria użytkownika

"Fiat"183 z planowym składem z Sulechowa do Wschowy wyjeżdża ze stacji Ciosaniec.

Licencja: Nie można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' [?]

Tagi: budynki towarzyszące (inne); tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1274
: 16

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 Marcin (2018-08-26 23:12:33)
    Ta fotka musi byc pewnie z 1989r kiedy juz ruch z Konotopu do Sulechowa osobowy byl zawieszony natomiast czynny byl ze Wschowy do Kolska.
  • #8 Andrzej Klauza (2018-08-28 12:29:46)
    To może być ten sam pociąg co złapany w Kolsku w dniu 31.07.1991 - http://www.klauserbe… Autorem zdjęcia jest Ingmar Weidig. Przypadek?
  • #9 Przemysław Biały (2018-08-28 14:46:53)
    W lipcu 1991 nie było już ruchu osobowego na odcinku Wschowa - Lipinka Głogowska, ponieważ został zawieszony w maju 1990.
    Więc, mógłby to być pociąg Konotop-Głogów lub Kolsko-Głogów.
  • #10 Michał Kłosowski (2018-08-28 14:52:53)
    Jeny, nim wczytałem się w opis, myślałem że to SU45 UniKolu z dwoma "ryflakami" SKPL-u na haku. :)
  • #11 Mateusz Kiszka (2018-08-28 19:09:08)
    Żółte czoła lokomotyw wprowadzono w 1988 r. gdzieś w maju, gdyż zauważono że pociąg jest lepiej widoczny. Było to poklosie wypadków na kolei, szczególnie jednej katastrofy, która bezpośrednio była powodem do, zmiany malatury ryjkow loków. Ktoś może rozwinac temat?
  • #12 (odp. na #9) Marcin (2018-08-28 19:22:09)
    To jest chyba skład pociągu z Konotopu do Głogowa z leszczynska SP45 która według obiegu przechodziła w Głogowie na pociąg do Leszna przez Wschowe i wtedy data koniec lipca 1991r by się zgadzala
  • #13 (odp. na #11) Stanisław Pikul (2018-08-28 19:22:47)
    Najlepiej zacząć od:
    https://pl.wikipedia…
    a potem tylko wariacje w googlach.
  • #14 (odp. na #11) Marcin (2018-08-28 19:26:54)
    Malowanie żółte przody wprowadzono podobno przez wypadek z żołnierzami na przejezdzie Wymalowanie wszystkich lokomotyw trwało dość długo około pół roku razem.
  • #15 (odp. na #2) Kamil Grudziński (2019-01-06 01:18:58)
    Istniały. W SRJP 01.VI.1980/31.V.1981. w tabelach nr. 347, 348, 349 jest to ujęte. Trzy pary wtedy jeździły. Ja tu nawet dawałem skan zdjęcia.
  • #16 Stanisław Stanisław (2019-01-06 10:44:55)
    Obowiązek malowania żółtych czół zapadł decyzją Dyrekcji Centralnej PKP, Naczelnego Zarządu Trakcji, w piśmie KH-7c-6511/24/88 z dnia 22 września 1988, przy czym w piśmie tym cytuję "...w nawiązaniu do decyzji Dyrektora Generalnego PKP z dnia 21.07.1988 w sprawie realizacji wniosków Komisji Resortowej badającej przyczyny wypadku z dnia 4.06.1988 na niestrzeżonym przejeździe kolejowym km. 116,730 linii Wrocław - Szczecin... ... ustalono, że każda lokomotywa liniowa, elektryczna i spalinowa (w piśmie wymienione są serie EU06, EU07, ET21, ET22, ET40, ET41, ET42, ST43, ST44, SP45, SU46 i SP47), będzie miała ścianę czołową pomalowaną w następujący sposób: ... - pas podokienny ... kolorem żółtym... itd". (pismo to jest zaprezentowane m.in. w artykule pana Bogdana Wagi "Schematy malowania "Siódemek"" (Koleje małe i duże nr 1/2003). Uściślając, decyzja malowania żółtych czół zapadła po tragicznym wypadku w Bytomiu Odrzańskim, w którym wojskowy Star wjechał na niestrzeżonym przejeździe pod nadjeżdżający pociąg prowadzony EU07-378 https://gazetalubusk… Komisja badająca wypadek działała do lipca 1988. Wiadomo też, że w lipcu 1988 pomalowano celem prób, zaledwie kilka lokomotyw (z różnych serii), w odmienne warianty żółtego czoła, celem ustalenia, jaki wariant zaakceptować dla całości taboru lokomotyw dwu-kabinowych. Dopiero od września 1988 ruszyła akcja przemalowywania czół, także w lokomotywowniach. Pod koniec 1989 spotkanie liniowej lokomotywy z zielonym czołem było już bardzo mało prawdopodobne. Cała akcja przebiegła w ekspresowym tempie, niecały rok, być może dlatego, że według niektórych informacji zginęli też żołnierze radzieccy - ekspresowa w porównaniu do 2002 roku kiedy przywrócono zielone czoła, bo wówczas przemalowywanie trwało niemal 4 lata, bo jeszcze w 2006 w służbie były lokomotywy z żółtymi czołami.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Ciosaniec

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...