OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sulęcin

Ostatnia zmiana: 2015-09-05

Opis ogólny
Opis ogólny:

Od 09.12.2007 kursują w dni robocze przez Sulęcin dwie pary pociągów relacji Rzepin - Międzyrzecz, zaś w dni świąteczne jedna para.
---
Przez Sulęcin kursują codziennie dwie pary pociągów. W niedzielę i święta też. (info: gdarecki, 14-04-2008)

Budynek byłej parowozowni,wieża wodna i mały budynek obok zostały sprzedane.Nabywcą jest sulęciński przedsiębiorca.Miejmy nadzieję,że poprawi ich estetykę. (info: Ryszard Kosmala, 15-10-2014)

Opis infrastruktury:

W dniu dzisiejszym tj.18.05.2009 ekipa przysłana przez PKP nieruchomości dokonała "zabezpieczenia" wieży wodnej.Kilkanaście dni temu budynki zasilane w wodę z tej wieży podłączono do sieci miejskiej.Dziś owa ekipa wymontowała z wieży pompę i część rur tym samym czyniąc wieżę niesprawną.Czyli była sobie wieża..., Ryszard Kosmala

Opis budynków:

Wieża wodna stoi do dzisiaj obok dawnej lokomotywowni. Nastawnia wykonawcza zdewastowana - brak okien i innych elementów stolarki. Budynek stacyjny wybudowany w latach 70., w tej chwili niedostępny - wszystkie wejścia zamurowane. (info: Rysiek)
---
Wieża wodna na stacji Sulęcin nie była i nie jest zdewastowana. Wszystkie urządzenia wieży są cały czas sprawne, a wieża zasila wciąż w wodę 2 budynki, w których mieszkają byli kolejarze. (info: Ryszard Kosmala Sulęcin, 2005-11-15)

Kilka dni temu zburzono budynek byłej nastawni. (info od: Ryszard Kosmala, 2010-03-06)
W dniu 28.09.2010r. zburzono budynek dworca. (info: Dariusz Grządko, 2010-09-28)

Dziś tj 28.09.2010r zburzono budynek dworca kolejowego w Sulęcinie.Wspaniały prezent PKP nieruchomości na 120 rocznicę otwarcia linii kolejowej Rzepin-Sulęcin.01.11.1890r. (info: Ryszard Kosmala, 28-09-2010)
- wieża wodna stoi przy przejeździe kolejowym w ul. I. Daszyńskiego, przy b. lokomotywowni,
- podobne wieże są m.in. na stacjach: Gościkowo, Nojewo, Śrem, Trzciel,
listopad 2013 r. Bolesław Wojtyniak, (info: Bolesław Wojtyniak, 22-11-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: zmienione przeznaczenie
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:7486
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  58,717 Wierzbno – Rzepin (364)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kniazin (lubuskie) 5,78 km
Długoszyn (lubuskie) 6,64 km
Wędrzyn (lubuskie) 9,30 km
Jarnatów (lubuskie) 10,47 km
Glisno (lubuskie) 12,12 km
Smogóry (lubuskie) 12,48 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-09-06 14:23:25)
    Wjazd i wyjazd SA105-104 Kolej Lubuska w Sulęcinie
    https://www.youtube.…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sulęcin

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...