OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Głuchołazy Miasto

Ostatnia zmiana: 2018-05-17

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Leszek Zabdyr (2008)
Obraz
fot. nieznany (2008-02-15)
Obraz
fot. Leszek Zabdyr (2008-02-25)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-04)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-04)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-04)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-04)
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-04)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Ferrix (2018-05-17 00:57:35)
    Na niemieckiej mapie z 1944 r. "Ziegenhals Stadt" (zaznaczone tylko jako Hp.) na obydwu liniach (do Głuchołazów Zdroju i do Mikulovic) zlokalizowane są w sąsiedztwie. (link: http://maps.mapywig.… ) Odpowiedz»
  • #2 Roman Paul Poznan (2018-05-17 11:45:53)
    doceniam historyczne "śledztwo" ale wracając do teraźniejszości My z Poznania nie możemy dojechać do Głuchołaz w sensownych godzinach, chyba, ze /komedia/ przez Czechy a przecież XXI wiek
    pozdrawiam
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Głuchołazy Miasto

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...