OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Złotniki Zakłady Chemiczne

Ostatnia zmiana: 2012-11-15

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Zdewastowana wieżyczka z oświetleniem znajduje się pomiędzy torami głównymi a bocznicą do Z. Ch. Z. (info: Tomek Paduszyński, 06-04-2008)

Opis budynków: Na bocznicy biegnącej do Zakładów Chemicznych Złotniki znajduje się waga (info: Tomek Paduszyński, 06-04-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: nie ma, być może był
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  12,025 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wrocław Leśnica (dolnośląskie) 1,50 km
Wrocław Żerniki (dolnośląskie) 4,31 km
Wrocław Pracze (dolnośląskie) 4,75 km
Smolec (dolnośląskie) 6,69 km
Wrocław Stadion (dolnośląskie) 6,99 km
Wrocław Kuźniki (dolnośląskie) 8,44 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Złotniki Zakłady Chemiczne

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...