OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Drawno

Ostatnia zmiana: 2013-11-29

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja typu mijanka, tor główny- szlakowy nr 1, tor mijankowy nr 2 i 3, tory z rampą wyład.-załad. 4 i 5, odgałęzienie od toru 4 - bocznica do składnicy materiałowo-amunicyjnej w Sieniawie Drawieńskiej. Semafory wyjazdowe ze stacji z torów 1, 2, 3 jak i wjazdowe z tarczami świetlnymi zdemontowane, tory 2 i 3 rozebrane, pozostałe nie użytkowane. Tor bocznicy jest dobrze widoczny z drogi Kalisz Pom.- Drawno, ponieważ pod nią przebiega a na drodze u góry łatwo można poznać to miejsce po barierach ochronnych pomalowanych na niebiesko (info: ted, 2006-04-10)

Opis budynków: Stacja wraz z nastawnią zamknięta. (info: ted, 2006-04-10)

Wieża wodna stała ok. 120 ma na pn.-zach. od budynku dworca, została rozebrana w 1999 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 05-02-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:8105
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  116,460 Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)  
  Drawno – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sieniawa Drawieńska (zachodniopomorskie) 3,02 km
Dębsko Pomorskie (zachodniopomorskie) 9,25 km
Prostynia (zachodniopomorskie) 9,63 km
Cybowo (zachodniopomorskie) 9,74 km
Żółwino (zachodniopomorskie) 12,01 km
Kiełpino (zachodniopomorskie) 13,69 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Drawno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...