OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stara Kopernia

Ostatnia zmiana: 2016-09-06

Opis ogólny
Opis budynków: Budynek zamieszkały przez dwie rodziny (info: , 2006-12-15)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: nie ma, być może były
budynki: adaptowany do innych celów
kasa: jest lub była, stan nieznany
przejście nadziemne: rozebrane
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: IBNR:7468
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  82,354 Wolsztyn – Żagań (371)  
  Tomaszowo Baza Paliw  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Bożnów (lubuskie) 3,79 km
Jelenin Żagański (lubuskie) 7,08 km
Bukowina Bobrzańska (lubuskie) 7,66 km
Żagań Poltops (lubuskie) 8,78 km
Żagań (lubuskie) 8,93 km
Trzebów (lubuskie) 9,94 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stara Kopernia

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...