OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stępuchowo

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis ogólny: W celu przywrócenia przejazdów pociągów należałoby tory na stacji, jak i na całym szlaku odchwaszczyć, "odkrzewić" i "oddrzewić". Poza tym tory "jako-tako" nie wyglądają na bardzo zrujnowane. (info: Dawid Kuciński (CHEMIK), 16-11-2008)

data uruchomienia na podstawie "ŚK 11/2010" (info: Adam, 23-11-2010)

Opis infrastruktury: Po semaforach został jedynie kawałek kanału lin pędniowych, biegnący z nastawni pod torami. Tory na stacji całkowicie zarośnięte drzewkami i krzakami, choć w niektórych miejscach widoczne są ślady "czyszczenia" stacji z drzew. Za budynkiem stacji stoi abisynka, zachowana w świetnym stanie. (info: Dawid Kuciński (CHEMIK), 16-11-2008)

Opis budynków: Budynek stacyjny z zewnątrz jest w miarę ładny, natomiast wewnątrz... Podłoga jest dość niepewna (zwłaszcza w pomieszczeniu nastawni). Zachowały się piece do ogrzewania pomieszczeń. Wszystkie pomieszczenia są dostępne. Budynek WC (a dokładniej jego wschodnia część) została przejęta przez pobliski sklep i aktualnie pełni funkcję składu butelek. (info: Dawid Kuciński (CHEMIK), 16-11-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  62,158 Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Niemczynek Werkowo (wielkopolskie) 4,96 km
Dąbrowa Międzylesie (wielkopolskie) 8,64 km
Gołaszewo (wielkopolskie) 8,65 km
Damasławek (wielkopolskie) 9,77 km
Rąbczyn (wielkopolskie) 10,91 km
Janowiec Wielkopolski (kujawsko-pomorskie) 11,17 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stępuchowo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...