OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pogorzelice

Ostatnia zmiana: 2016-09-10

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Semafory kształtowe wymieniane są na świetlne (info: kolins, 2008-01-23)

Semafory świetlne zaczęły funkcjonować gdzieś tak na początku lutego 2008 roku, (choć nie znam dokładnej daty). W każdym razie już w styczniu zaczęto wstawiać nową sygnalizację, a szkoda; ponoć następne będą Jezierzyce Słupskie (info: Bartek Jaszczur, 22-08-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma, być może była
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102742
IBNR:8283
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  87,814 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Leśnice (pomorskie) 3,33 km
Nowa Wieś Lęborska (pomorskie) 10,68 km
Maszewo Lęborskie (pomorskie) 11,05 km
Lębork Nowy Świat (pomorskie) 11,29 km
Garczegorze (pomorskie) 11,43 km
Lębork (pomorskie) 12,60 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pogorzelice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...