OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowe Drezdenko

Ostatnia zmiana: 2018-02-11

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-02-10
Autor: Paweł Ukole
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-02-11
Aktualny rozkład jazdy w budynku dworcowym. Jak widzimy, jest bardzo pielęgnowana ta forma rozkładu. Można porównać ze zdjęciem w galerii sprzed kilku lat.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: dokumenty/bilety; ciekawostki.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 339
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2018-02-11 14:42:01)
    Kotlet mielony 6,80.
    Takie tablice to mi się raczej z barami stacyjnymi za komuny kojarzą. Ta gablota to już zabytek sam w sobie :)
    Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Damian Stupień (2018-02-11 15:06:58)
    raczej barów mlecznych :) Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2018-02-11 15:36:12)
    Tak czy inaczej nie z rozkładami jazdy :D Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #1) Michał Kłosowski (2018-02-11 21:48:47)
    Przy Łodzi Fabrycznej, tej starej, do około 2011 ( ! )roku wciąż był czynny bar mleczny o wdzięcznej nazwie "OAZA", gdzie babuszka przygotowywała potrawy z kuchni węglowej, napoje chłodziła w typowej dla PRL-u lodówce sklepowej, własnoręcznie wypiekała pączki, zaś od siedzenia na blaszanych, rombowatych siedziskach odmrażał się tyłek. ;) Jadało się tam omlety i inne, temu podobne, kosmiczne z pozorów dzisiejszych Fast Foodów, śniadania popijając oranżadą "na miejscu". No i oczywiście nad wszystkim wisiała taka "wciskana" tablica z cennikiem przysmaków. :) Bar mieścił się na skraju terenu dworcowego, u wylotu ulicy P.O.W. przed placem dworcowym gdzie znajdowały się stanowiska autobusowe. Odpowiedz»
  • #5 Andrzej Klauza (2018-02-12 10:11:08)
    Super. Pomijając estetykę, to jest lepsze od tych generowanych przez PLK w komputerze, gdzie bez dokładnego studiowania legendy i kalendarza ciężko połapać się czy dany pociąg w ogóle jedzie. Skoro pociągi na tej linii kursują codziennie, to po co dawać milion opisów, typu "kursuje od - do, oprócz, oraz" itp. Kluczem jest osoba, która pilnuje aktualizacji i tam zapewne się taka znalazła. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Adrian K (2018-02-13 16:58:49)
    I o ileż bardziej ekologiczna: nie zużywa się zbędnego papieru, litery i cyfry wielokrotnego użytku, nie wymaga użycia energii elektrycznej ani zużycia materiału do produkcji wyświetlacza ;) Odpowiedz»
  • #7 DB (2018-02-13 22:28:33)
    Tradycja się utrzymała pomimo tylu lat:
    https://www.bazakole…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Nowe Drezdenko

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...