OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowe Drezdenko

Ostatnia zmiana: 2018-02-11

Opis ogólny
Opis budynków: obecnie budynek zostal odmalowany na zewnatrz wyglada przyzwoicie i nie straszy swoim wygladem przyjezdnych ,tak jak niegdys.ogolnie robi dobre wrazenie. (info: bluesman1, 27-06-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: rozebrano wiatę nad peronem
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100532
HAFAS:5102461
IBNR:8253
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  251,027 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Drezdenko (lubuskie) 2,37 km
Trzebicz Krajeński (lubuskie) 9,54 km
Stare Bielice (lubuskie) 9,78 km
Podlesiec (lubuskie) 10,03 km
Mierzęcin Strzelecki (lubuskie) 10,24 km
Rolewiec (lubuskie) 11,51 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Nowe Drezdenko

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...