OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kostrzyn

Ostatnia zmiana: 2017-04-01

<== | Galeria | ==>
Data: przed 1920
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Napisz e-mail
http://www.sentymentalny.com
Zamieszczono: 2018-04-12

Galeria użytkownika

Kostrzyn. Most na Odrze.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 129
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2018-04-12 19:37:16)
    Kolejowy most na odrze w Kostrzynie. Pytanie czy w tym miejscu co obecny? Zastanawia mnie Reitwein w opisie… Odpowiedz»
  • #2 Michał Kłosowski (2018-04-13 23:26:58)
    Parostatek. Marzenie. Rejs statkiem parowym, pyku pyku z Krakowa po Wybrzeże mijając tu i ówdzie wąskotorowe i normalnotorowe parowozy wijące się po wybrzeżu i po mostach, romantyzm epoki pary w pełni. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #1) Stanisław Pikul (2018-04-14 16:26:02)
    Myślę, że tutaj masz odpowiedź:
    https://www.preussis…
    Wygląda na to że most łączył linie kolejowe biegnące z Frankfurtu do Kostrzynia i z Rzepina do Kostrzynia na wysokości Reitwein i Górzycy. Może to to samo miejsce gdzie później zbudowano łącznicę Ługi Górzyckie - Neu Manschnow? Mimo iż z zakładki Die Strecke wynika, że to ponad 3 km różnicy to jednak czasami warunki terenowe powodują iż liczba wariantów takiej przeprawy jest mocno ograniczona.
    Małe uzupełnienie - między Retwein-Górzycą a Kostrzyniem więc tym bardziej budowa późniejszej przeprawy rezerwowej mogła być w tym samym miejscu.
    Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-04-15 19:19:14)
    W sumie to ciekawe jest. przejrzałem kilka map z przełomu wieków i na żadnej nie trafiłem na ślad takiego mostu, bądź starotorza po nim. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Kostrzyn

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...