OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Marysiewice

Ostatnia zmiana: 2012-11-24

Opis ogólny
Opis ogólny: Najprawdopodobniej służył do przestawiania toru między główną linią, a łącznicą towarową na odcinku Wilkowice - Leszno Grzybowo. Po jego zamknięciu posterunek przestał być potrzebny. (info: Sleepy)

Posterunek odgałęźny Marysiewice jest nieczynny od dawna, poza tym

semafory osłaniające odgałęzienie łącznicy z drugiej strony (LOG) są od tego

roku nieczynne (wygaszone i umieważnione), a więc LOG nie obsługuje tego

zjazdu. Na łącznicę nie ma więc wjazdu ani od strony p. odg. Marysiewice,

ani p. odg. Leszno LOG. Z http://www.plk-sa.pl/pliki/reg0506/P_05-06_Zalacznik1_w1.1.pdf można

wyczytać, że został złożony wniosek o likwidację linii. Słuchy chodzą, że w

przyszłym roku ma być ona rozebrana (podobnie jak łącznica towarowa Leszno -

Leszno Grzybowo). (info: Andrzej Tomaszewski, 2005-08)

Opis infrastruktury: Z semaforów kształtowych ostał się jeden (unieważniony). Drugi przy szlaku LOG został zlikwidowany na jesień 2010. Przyrząd do sterowania rozjazdem jest na zewnątrz, ruchomy jednak odłączony od zwrotnicy. (info: loony, 03-02-2011)

Semafory zostały zlikwidowane w 2010 roku. (info: mkoch, 12-07-2012)

Opis budynków: Budynek był zamknięty (krata w drzwiach) ale zawsze ktoś ją niszczył. W środku na drzwiach napis K+M+B 1980. Urządzenia do nastawiania semaforów kształtowych są zablokowane (albo już ze starości się zastały). W każdym razie nastawnia jest. Oczywiście szyby wybite, w środku puszki i butelki po piwach, wszystko zdewastowane. Znalazłem również dzienniki kolejowe, najstarszy datowany na rok 1959-60. Kilka egzemplarzy było złożonych na strychu, nikt ich nie zniszczył, bo pewnie nikt tam nie wchodził. W ubikacji znalazłem też butelkę po piwie Lech z datą 1980. (info: loony, 03-02-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,593 Leszno – Zbąszyń (359)  
  1,088 Leszno LOG – Marysiewice (818)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Leszno LOG (wielkopolskie) 1,30 km
Wilkowice (wielkopolskie) 1,89 km
Leszno (wielkopolskie) 3,44 km
Leszno Dworzec Mały (wielkopolskie) 4,11 km
Lipno Nowe (wielkopolskie) 4,93 km
Leszno Grzybowo (wielkopolskie) 6,61 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Marysiewice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...