OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Barcin

Ostatnia zmiana: 2018-07-05

Opis ogólny
Opis ogólny: Budynki:

1) parter budynku głównego (była tam kasa i pomieszczenia biurowe) niezagospodarowane, na piętrze mieszkania pracowników kolei

2) budynek poczekalni - zabity dechami (dosłownie)

3) budynek magazynu - w piwnicy zrobiono pub, część nadziemna niezagospodarowana (chyba).

4) szalet dworcowy - istnieje, ale raczej nie warto korzystać ;)

5) lokomotywownia - rozebrana kilka lat temu, cegła przeznaczona na zbożny cel - budowa kościoła

6) nastawnie - rozebrane w ubiegłym roku. Zlikwidowano także przejazd strzeżony przy jednej z nich.

7) wieża ciśnień - w nawet dobrym stanie, ale nikt nie wie co z nią zrobić.

8) pompownia przy wieży ciśnień - budynek zabity dechami, podobnie jak poczekalnia.

9) jest jeszcze bunkier na paliwo albo coś w tym rodzaju - nie wiem jak to się fachowo nazywa - niezagospodarowany - semafory - nie wiem jak to wygląda, bez wizji w terenie nie jestem w stanie teraz napisać. Ruch pasażerski zlikwidowany w ubiegłym roku. Sporadyczny ruch towarowy - wagony z węglem do Żnina lub dostawa węgla do GS w Barcinie. Ogólnie ta stacja - a raczej to co z niej zostało - to obraz nędzy i rozpaczy - podobnie jak cała PKP. Jeżeli będę miał czas to podeślę zdjęcia tego co pozostało ze stacji... Chociaż chyba jeszcze na murze jest tabliczka "zakaz fotografowania" ;) (info: Romuald Góralski, 2005-02-06)

Opis infrastruktury: Usunięta sygnalizacja, niektóre zwrotnice nadal używane. (info: CHEMIK, 2007-08-30)

Opis budynków: Budynek dworca jest aktualnie pewnego rodzaju domem wielorodzinnym. Magazyny i inne budynki kolejowe, techniczne czynnie dewastowane, amatorsko demontowane. (info: CHEMIK, 2007-08-30)

Wieża wodna stoi ok. 70 m na wsch. od budynku dworca (przy ul. Dworcowej)lub ok. 330 m od przejazdu kolejowego w ul. Mogileńskiej, listopad 2011 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 13-11-2011)

Podobne wieże istnieją m.in. na stacjach: Choszczno, Gołańcz i Osiek listopad 2011 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 13-11-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty zdewastowany
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: IBNR:5028
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  23,913 Mogilno – Barcin  
  23,110 Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wapienno (kujawsko-pomorskie) 4,00 km
Wapienno Przystanek (kujawsko-pomorskie) 4,86 km
Białobłoty (kujawsko-pomorskie) 5,56 km
Mokre (kujawsko-pomorskie) 8,60 km
Bielawy (kujawsko-pomorskie) 9,08 km
Jadowniki (kujawsko-pomorskie) 10,74 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Barcin

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...