OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Nowy Dwór

Ostatnia zmiana: 2017-09-28

Opis ogólny
Opis ogólny: Po przebudowie przystanek ma 2 perony (po jednym torze), wcześniej był 1 peron z torami po obu stronach. Przystanek (oraz kawałek lini w kierunku Żernik) jest ogrodzony, wejścia na perony zamykane są szlabanami (bombardier). Tutaj łączą się 2 linie: dwutorowa z Gądowa i również dwutorowa z Muchoboru. Tuż przed peronem (od strony Gądowa/Muchoboru) kończy się bocznica z Gądowa (wczesniej dochodziła aż do końca peronu). Po stronie Żernik znajdują się 2 krótkie (na 1 drezynę) bocznice, zostały one zbudowane podczas remontu w latach 2004/05). Na przystanku znajduje się budynek, w którym mieści się nastawnia i z niego zapowiadają pociągi i (prawdopodobnie sterują szlabanami). Po stronie ulicy Żernickiej jest miejsce na jescze jeden tor (Muchobór-Żerniki, a moze i dalej), który napewno kiedyś tam był, o czym świadczą szersze wiadukty i pozostałości po dodatkowym przęśle mostu na Ślęży. W 2003 zawalił się wiadukt (ul. Chociebuska) zrywając część trakcji na lini Gądów-Wrocław Zachodni, odbudowany jest nieco węższy. Niedługo później zaczął się remont tej lini, a zaraz po nim wyremnotowano linię Muchobór-Żerniki (a moze i dalej). Stacja i linia otrzymała nowe odwodnienie (rowy) co spowodowało zlikwidowanie przejścia przez stację (i starą lokomotywownię) na Kuźniki. Odkopano również tory prowadzące do lokomotywowni (IMHO to też jest teren przystanku ponieważ na wysokości tych torów stoi tablica z nazwą przystanku, przed remontem jej nie było). PS. Ktoś dał info o wieży wodnej, no niby stoi ona 100m od peronu, ale ma się nijak do Nowego Dworu, ponieważ znajduje się na terenie osiedla Kuźniki i zasilała kiedyś lokomotywownię Gądowa (znajdującą się także na ternie Kuźnik) więc IMHO info o wieży powinno być pod hasłem Wrocław Gądów. (info: ZnAl, 2005-05-27)

Jako ciekawostkę można podać, podczas oblężenia Wrocławia w 1945 r toczyły się w okolicy ciężkie walki m.in o stację Nowy Dwór pozostałością tych walk były znaczne ilości niewypałów które odnaleziono podczas niedawnej modernizacji stacji. Niewypały znajdowały się pod samymi torami po których 60 lat jęździły pociągi oraz peronem niektóre nawet wystawały na powierzchnię ziemi. (info: , 2005-12-13)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104127
IBNR:6517
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  6,898 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
  1,396 Wrocław Gądów – Wrocław Nowy Dwór (759)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wrocław Kuźniki (woj. dolnośląskie) 0,79 km
Wrocław Muchobór Podg. (woj. dolnośląskie) 2,04 km
Wrocław Stadion (woj. dolnośląskie) 2,40 km
Wrocław Muchobór (woj. dolnośląskie) 2,53 km
Wrocław Gądów (woj. dolnośląskie) 2,85 km
Wrocław Zachodni (woj. dolnośląskie) 3,19 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Nowy Dwór

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...