OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Choszczno

Ostatnia zmiana: 2018-02-28

<== | Galeria
Data: 2018-07-19
Autor: irek
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-07-20

Galeria użytkownika

Choszczno - wjazd na stację od strony Poznania.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: ciekawostki; detale; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; sygnalizacja/słupki/znaki itp.; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 232
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 irek (2018-07-20 14:38:07)
    Ciekawostka. Czwartek 19.07.2018. IC 86100 POBOŻNY relacji Wrocław - Szczecina przez Poznań. Na około 300 metrów przed stacją Choszczno skład się zatrzymuje. Po kilkunastu minutach pasażerowie otrzymują informację o awarii lokomotywy. Czas oczekiwania na inną lokomotywę około 80 minut. Wśród pasażerów zapanowała trochę nerwowa atmosfera, wiadomo wakacje i naród się przemieszcza. Kierownik informuje pasażerów, że jak chcą to mogą wysiąść i udać się na stacje, podobno coś ma być podstawione. Większość pasażerów też tak uczyniło. Wysiadanie z wagonów na tor boczny dla wielu, nawet sprawnych ludzi, to był niezły wyczyn, znacznie gorzej miały osoby starsze czy też dzieci. Część ludzi w ogóle zrezygnowała z tej propozycji i pozostała w wagonach. Z bardzo różnych powodów, byli z bardzo małymi dziećmi albo osoby bardzo wiekowe. Jednak nic z tych rzeczy, nic nie podstawiono. Znaczy podjechał rozkładowy Impuls relacji Poznań- Świnoujście przez Szczecin. Niestety, ale stacja Choszczno między 9.30 a 11.30 ma "dziurę" w rozkładzie jazdy w kierunku Szczecina. Natomiast Impuls który planowo wjechał na stację w Choszcznie, już miał sporo pasażerów na pokładzie, gdy dobili pasażerowie z Pobożnego, zrobiło się ciekawie. Brakło miejsc nawet w przejściach. Wielu pasażerów z Pobożnego zapowiadało iż nie odpuszczą i pozwą przewoźnika o odszkodowanie. Nie można się dziwić, wielu miało przesiadki i dalsze podróże. Ostatecznie my z Pobożnego dotarliśmy do Szczecina z 2,5 godzinnym opóźnieniem. Osobiście, trzy razy coś takiego mnie spotkało, iż nawala lokomotywa. Dwukrotnie przewoźnicy się nie popisali. Nasuwa się pytanie. Dlaczego na tak ważnej linii, nie ma dyżurnej lokomotywy? Poznań, Krzyż, Stargard, Szczecin....Jak długo trwała ta sytuacja, nie wiem, ale nawalona lokomotywa była widziana jak przeciągano ją po godzinie 16tej prze stację Szczecin Dąbie. Odpowiedz»
  • #2 Marcin (2018-07-20 15:39:21)
    Kiedy była jedna kolej nie było problemu. Wystarczyło ze stał obok towarowy z helmutem tez w kierunku Szczecina to był urywa i naczepy ony na zdechnieta siodemke i jechało dalej Odpowiedz»
  • #3 Roman Paul Poznań (2018-07-22 23:04:17)
    niestety opisana sytuacja jest nagminna we wszystkich kolejach, tak mnie "wykołowała" dwa razy Arriva na trasie Brodnica-Jabłonowo Pomorskie, jest awaria rozumiem ale czekanie aż następny skład planowy przyjedzie i "zepchnie" uszkodzony to przesada a obok w miescie stoja autobusy Arrivy , "podrzucili by" nas do JPom, niestety nie Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) irek (2018-07-23 09:42:45)
    To też, pasażerowie generalnie nie mieli nic do obsługi pociągu. Jako ciekawostka, na stacji w tym czasie trwały jakieś prace torowe, i sami pracownicy zaproponowali- możliwości taborowe były- iż mogą skład dopchać do peronu (około 300metrów). Prawdopodobnie procedury(?) IC na to nie zezwalają gdyż KTOSIE z góry muszą osobiście podjąć decyzje. Czyli mówiąc krótko, dobro pasażerów wisi im kalafiorem ! I chyba wierchuszka IC zapomina iż to oni sami układali regulamin, w którym są opisane wszystkie sytuacje które dotyczą nie tylko pasażerów ale i przewoźnika, gdyż tak zwyczajnie zakup biletu jest ZAWARCIEM UMOWY !! § 10

    Odszkodowanie w razie opóźnienia pociągu
    W przypadku opóźnienia przyjazdu pociągu do stacji wskazanej
    na Bilecie powyżej 60 minut, Pasażer
    nie tracąc prawa do przewozu może żądać odszkodowania z tego tytułu na zasadach określonych
    w
    §
    25 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę PKP Intercity (RPO
    -
    IC).

    Jak ludzie tak zwyczajnie zaczną się wkurzać i egzekwować swoje prawa, a przewoźnicy płacić sowite odszkodowania, to dotrze do nich co to jest uczciwe podchodzenie do wykonywanych obowiązków!
    Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Mateusz Kiszka (2018-07-23 16:50:37)
    Najważniejsze przecież dla PiCa na wodę jest pitolono a reszta schodzi na drugi plan.... Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Mateusz Kiszka (2018-07-24 07:57:11)
    *pindolino Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Choszczno

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...