OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jasionka

Ostatnia zmiana: 2017-09-18

Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  7,800 Jankowa Żagańska – Żagań (379)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Żagań Stacja Paliw (lubuskie) 2,83 km
Żagań Rozlewnia gazu LPG (lubuskie) 3,36 km
Żagań JW 718 (lubuskie) 3,83 km
Żagań (lubuskie) 4,94 km
Żagań Poltops (lubuskie) 4,96 km
Olszyniec (lubuskie) 5,30 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 polo (2017-09-16 12:21:40)
    Uruchomiony wraz z wprowadzeniem pierwszego powojennego „SRJP lato 1946“ jako przystanek osobowy „Siedlichów“. Od rozkładu „SRJP zima 1947-1948“ przemianowany na p.o. „Jasionka“. W okresie „lato 1953“ - „zima 1953-1954“ przystanek nieczynny (przejazd pociągów bez zatrzymania). Zlikwidowany z początkiem rozkładu „SRJP lato 1954“. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2017-09-18 21:57:32)
    Przystanek funkcjonował już wcześniej. Odpowiedz»
  • #3 polo (2017-09-18 22:20:22)
    Dane dotyczą historii przystanku w powojennej Polsce. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jasionka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...