Zduńska Wola
Ostatnia zmiana: 2021-01-23
Opis ogólny |
---|
Stacja węzłowa - możliwość dojazdu do ZW Karsznice i przesiadki na "węglówkę". (info: Andrzej M. Matusiak). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: | Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa: | czynna | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 4 Krawędzie peronowe: 7 |
|
kody: | EPA:5100773 HAFAS:5100231 IBNR:260 |
Bibliografia i odnośniki zewnętrzne |
---|
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
42,360 | Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491) | ||
4,900 | Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola (739) | ||
0,000 | Zduńska Wola – Dionizów (810) | ||
Zduńska Wola – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Dionizów (woj. łódzkie) | 2,07 km |
Gajewniki (woj. łódzkie) | 3,82 km |
Zduńska Wola Karsznice (woj. łódzkie) | 5,81 km |
Szadek (woj. łódzkie) | 7,14 km |
Zduńska Wola Południowa (woj. łódzkie) | 7,44 km |
Zduńska Wola Karsznice, Skansen taboru kolejowego (woj. łódzkie) | 9,24 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Jacek Zaborowski
(2018-11-26 10:35:49)
Wiadukt we wschodniej części stacji był przygotowany jako dworzec o dwóch poziomach peronów. Zagadką jest dlaczego nie wykorzystano tej budowli w okresie powojennym do ułatwienia kłopotliwego dwukrotnego przesiadania się w węźle zduńskowolskim.
-
#2
ZenobeK
(2018-11-26 17:52:02)
Nazwa: Zduńska Wola istnieje już w rozkładzie Królestwa Polskiego z 1909 r.
-
#3
ZenobeK
(2018-11-26 18:09:59)
Nieco o przedwojennej Zduńskiej Woli, pobliskich liniach i obiektach:
https://zwk.org.pl/i… -
#4
zdz
(2020-06-03 12:58:57)
Wybudowano przejścia podziemne. Są dwa nowe perony.
-
#5 (odp. na #4)
Marek Potocki
(2020-06-03 20:09:40)
Dwa nowe w sensie dwa wyremontowane, dwa kolejne dobudowane, czy dotychczasowe zryto i w ich miejsce zbudowano od podstaw dwa?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zduńska Wola