OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Śródmieście (galeria)

Ostatnia zmiana: 2021-04-09

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1900)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1915)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (1940 (???))
opis ⇵
Obraz
fot. Leszek Kowalik (2007-07-17)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-04-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-06-30)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2012-07-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Darek Paperson (2012-08-27)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-03-14 01:02:21)
    Niektórzy pacjenci traktują ten sposób dwustronnego otwierania drzwi jako szybki tranzyt z peronu na peron.
    Widziałem na własne oczy więc wiem co piszę. :-)
  • #2 Darek Nowak (2020-03-16 19:19:46)
    Peron przystanku Śródmieście nie mógł być już przesunięty bliżej ul. Marszałkowskiej (100 m) gdyż posuwając się w kieunku wschodnim tory robią znak litery "S", tzn. najpierw skręcają w prawo a następnie w lewo by wpasować się równolegle pod Aleje Jerozolimskie.
    Ponadto musiało być jeszcze miejsce po lewej stronie dla drugiego tunelu z torami.
    Widać to bardzo dobrze na tym zdjęciu z Bazy: https://www.bazakole…

    W przejściu podziemnym pod Rondem Daszyńskiego, zarówno po stronie wschodniej jak i zachodniej są charakterystyczne "garby" długości 12 metrów.
    Jest to związane z tym że tunel jest prowadzony bardzo płytko i przejście podziemne ma nad nim bardzo mały prześwit.
    Planując wcześniej linię nikt nie myślał, że może powinno się poprowadzić tunel troszeczkę głębiej.
    Mało kto z pieszych w przejściu domyśla się, że o to właśnie chodzi.
    https://www.bazakole…
    Na zdjęciu widać ten efekt, zwłaszcza gdy popatrzeć na stopniowanie witryny wystawowej z prawej strony.
    Teren przejścia podnosi się idąc z południa na północ w osi pod ul. Marszalkowską.

    Podobnie jest w Budapeszcie z pierwszą linią metro elektrycznego w Europie.
    Jest ona poprowadzona pomiędzy systemem kanalizacji a chodnikiem i też ma mały prześwit, wyżsi podróżni muszą lekko się nachylać na peronie.
    Chorującym na klaustrofobie nie poleca się korzystać.
  • #3 Hannes (2020-05-17 20:52:29)
    @Darek Nowak : to jest Rondo Dmowskiego, a nie Daszyńskiego. Pod rondem Daszyńskiego przebiega linia M2 a nie Średnicowa.
  • #4 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-20 00:15:20)
    Zgadza się, z rozpędu pomyliłem nazwy.
    Na Rondzie Daszyńskiego kończyła się w tym czasie linie metro nr 2 i stąd ta pomyłka.

    Ogólnie uważam że Arseniusz Romanowicz (*) https://pl.wikipedia…
    twórca projektu tej stacji który "terminował" w latach 1938–1939 w Biurze Budowlanym Dworca Głównego w Warszawie chciał pozostawić pamiątkę po tym właśnie Dworcu - temacie zakazanym, cenzurowanym przez władze PRL, zaprojektował westybule wejściowe na kształt poprzedniego.

    (*) Nazwiska polskie kończące się na - icz to potomkowie grupy Serbów którzy przybyli tu 1.000 lat temu a teraz zasiedlają w najbardziej zwartej grupie Podlasie.
  • #5 Givexnine Poznań (2021-01-20 11:58:30)
    M2 nigdy nie kończyło się na rondzie Dmowskiego, jak już to na Daszyńskiego.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-20 19:07:08)
    Dzięki za uwagę, znowu pomyliłem nazwy z rozpędu ale poprawione.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Śródmieście

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...