OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Franowo

Ostatnia zmiana: 2018-04-24

Opis ogólny
Opis ogólny:

Jest to jedna z większych stacji rozrządowych w Wielkopolsce. (info: Adrian)

Do 2005r. stacja służyła także jako przystanek osobowy. Perony,tablice z nazwami i niektóre wiaty zachowały się. W przyszłości planuje się znów oddać je do użytku w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitarnej. (info: Monikasz, 25-09-2014)

Opis budynków:

Kolejowa wieża wodna stoi przy ul. Klenowskiej 7, została zbudowana w 1942 r., działała do 1965 r., ma wysokość 35 m i zbiornik o pojemności 150 m³, w 2013 r. została sprzedana. Podobne wieże stoją na stacjach Kalisz, Pleszew i Sieradz. Bardzo dobrze widoczna z wiaduktu nad torami (na drodze nr 11 ul. B. Krzywoustego) przy wjeździe do Poznania od strony Kórnika, marzec 2014 r., Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 23-03-2014)

Zachowały się trzy wiaty,które do 2005 r. znajdowały się przy trzech różnych peronach. (info: Monikasz, 25-09-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 12
Krawędzie peronowe: 10
kody: IBNR:7388
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,944 Swarzędz – Poznań Starołęka (352)  
  7,150 Poznań Krzesiny – Kobylnica (394)  
  Łącznica Kobylepole Wąskotorowe – Franowo  
  Poznań Franowo – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Poznań Kobylepole Wąskotorowy (wielkopolskie) 0,93 km
Poznań Franowo Wąskotorowy (wielkopolskie) 1,20 km
Poznań Szczepankowo Wąskotorowe (wielkopolskie) 1,35 km
Poznań Kobylepole (wielkopolskie) 2,02 km
Zwierzyniec (wielkopolskie) 2,51 km
Przystań (wielkopolskie) 3,15 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Poznań Franowo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...