OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Jasienica

Ostatnia zmiana: 2018-06-15

Opis ogólny
Opis ogólny: Posterunek odgałęźny na linii D29-13 Krusze-Pilawa łączący ją bezpośrednio ze stacją węzłową Tłuszcz - jest jeden rozjazd umożliwiający jazdy od strony Pustelnika w stronę Krusza/Legionowa bądź Tłuszcza. Ruch na odcinku Jasienica-Krusze znikomy, większość pociągów korzysta z łącznicy zjeżdżając na/z stacji Tłuszcz.

Brak obsady. Odgałęzienie obsługiwane zdalnie z Krusza. (info: laczor, 27-03-2011)

Opis infrastruktury: Semafory świetlne wjazdowe od strony Krusza, Pustelnika i Tłuszcza. (info: laczor, 27-03-2011)

Opis budynków: Dawniej istniał budynek PSKP, obecnie brak zabudowań. (info: laczor, 27-03-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  3,033 Krusze – Pilawa (13)  
  0,001 Jasienica – Tłuszcz (513)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Jasienica Mazowiecka (mazowieckie) 0,53 km
Krusze (mazowieckie) 4,18 km
Tłuszcz (mazowieckie) 4,82 km
Klembów (mazowieckie) 4,96 km
Dąbrowica (mazowieckie) 7,19 km
Jarzębia Łąka (mazowieckie) 7,38 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Jasienica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...