OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Białowieża Pałac

Ostatnia zmiana: 2016-02-01

<== | Galeria
Data: 2017-07-08
Autor: Dawid Jastrzębski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2017-08-31

Galeria użytkownika

Widok w stronę Hajnówki, wątpię, że kiedyś jakiś pociąg tu dojedzie. Wokół stacji jest jeden wielki ogród.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: perony/rampy/place/zadaszenia.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 576
: 22

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #13 (odp. na #12) Jacek Kowalski (2018-03-13 14:06:48)
    Oj tam, ja sobie ułożyłem tor pod domem :) http://www.st43.pl/4… Odpowiedz»
  • #14 Marek Potocki (2018-03-13 14:20:24)
    A żeby nie było, że ktoś sobie od PeKaPu atrakcję wziął i sprywatyzował – u schyłku czasów kolejowych tego miejsca peron wyglądał tak: https://www.bazakole… Odpowiedz»
  • #15 (odp. na #13) W , Ostrowski (2018-03-13 15:49:15)
    Ale u Ciebie szanowny kolego czuć ten kolejowy klimat ( gratulacje ) , natomiast w miejscu o którym jest ta dyskusja niespecjalnie ........... Odpowiedz»
  • #16 (odp. na #14) W , Ostrowski (2018-03-13 16:10:44)
    Sens mojego głosu w dyskusji był taki , że jeśli po żałosnej zabudowie w stylu " wczesnego Gierka " udało się ten obiekt za niemałe pieniądze odbudować przepięknie w duchu minionej epoki , kiedy jak się nie mylę na tą stację przyjeżdżał sam Car Mikołaj II to należało pójść o krok dalej i nadać tej stacji typowo kolejowy klimat a najlepiej przywrócić mu jego funkcje , jaka to była by piękna sceneria dla pociągów retro ;) nie wiem czyj to pomysł i czyja radosna twórczość ( projekt ) , jak widać .......były pieniądze , można było zrobić coś naprawdę ciekawego a wyszedł po prostu kicz . Odpowiedz»
  • #17 Siostra po kolędzie (2018-03-13 16:12:54)
    Dobrze logicznie ze stacja ta tak wyglada bo stacja nie jest po drodze i w Białowieży tow wiązałoby sie to ze zmiana czoła co byłoby bez sensu na 1 stacje. Kolej tam nie wróci do tej stacji, może conajwyzej kiedyś to Białowieży towarowej Odpowiedz»
  • #18 Michał Kłosowski (2018-03-13 16:21:31)
    Tutaj żaden pociąg i tak już nie przyjedzie, stąd należy się cieszyć, że ktoś w ogóle zagospodarował teren (polecam kliknąć powyższy link Marka), niż siać zamęt. Pociągiem można dojechać do drugiej Białowieskiej stacji i biorąc na wgląd układ linii ciągnącej się przez same lasy kupę kilometrów w odniesieniu na Polskie realia to cud, że to wciąż istnieje. I że da się tam dojechać. I że istnieje mega kolejowy akcent na Towarowej. :) Odpowiedz»
  • #19 (odp. na #16) Marek Potocki (2018-03-13 20:45:01)
    Nie tyle odbudować, co nawiązać do przeszłości. Zawsze mogli rozwalić wszystko do gołej ziemi (co i tak chyba zrobili), po czym walnąć zwykły plac zabaw, czy inny przeszklony pawilonik. Wydaje mi się, że nie powinniśmy mieć pretensji do prywatnego inwestora o to, że nie zachował funkcji stricte kolejowej obiektu, którego sama PKP już nie chciała. Nawiązali do tradycji miejsca, zmieniając jednocześnie sposób wykorzystania na bardziej odpowiadający dzisiejszym potrzebom potencjalnych klientów. Jak dla mnie ten pseudoperon, czy teatr w Pobiednej (vel Wolimierz) ma bardziej kolejowy klimat niż nowy budynek dworca w Poznaniu. Odpowiedz»
  • #20 (odp. na #19) Kajto$ (2018-03-14 23:29:32)
    Nowy budynek dworca w Poznaniu spełnia przynajmniej swoje przeznaczenie, a to cos to lipa totalna... Już wolałem jak jest tak: https://www.bazakole… niż teraz, przynajmniej można było powspominać coś, pomyslec, że coś tędy jezdzilo, papierosa zapalić. Teraz to bym sie nie domyslil, że to miejsce ma cos wspólnego z koleją gdyby nie tablica z nazwą stacji. Odpowiedz»
  • #21 (odp. na #20) Maciej (2018-03-15 09:22:18)
    Wspominając o poznańskim nowym dworcu, tzn. galerii handlowej, otwierasz puszkę Pandory ;) Odpowiedz»
  • #22 SZ-REK (2018-03-15 19:36:23)
    Nowy dworzec w Poznaniu to jest jakis absurd,parodia dworca. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Białowieża Pałac

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...