OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Białowieża Pałac

Ostatnia zmiana: 2016-02-01

Opis ogólny
Opis ogólny:

Nasyp po zlikwidowanym boku trójkąta bardzo dobrze widać na zdjęciu satelitarnym: http://skupowo.pl.eu.org/mapa/mapka.htm (info: Krzysztof Maria R., 2004-11-09)

Stacja stanowi część kompleksu Dworu Wejmutka. (info: Paweł Szrajber, 23-03-2015)

Opis infrastruktury:

peron prawdopodobnie zostanie również rozebrany (info: jeży, 2006-12-17)

Stacja odcięta od sieci kolejowej w związku z przebudową ulicy Parkowej zlikwidowano przejazd kolejowy.

Trwają roboty budowlane dla inwestycji pn. "- BIAŁOWIESKA ALEJA GWIAZD – PARK EDUKACYJNY -" (info: Paweł Szrajber, 23-03-2015)
Dane tabelaryczne
Województwo: podlaskie
dodatkowe tory: były, zostały rozebrane
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: nie ma, być może były
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:1043
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  2,193 Białowieża Pałac – Białowieża Towarowa (451)  
  Podolany – Białowieża Pałac  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Podolany (podlaskie) 1,35 km
Grudek (podlaskie) 2,36 km
Grudek 1 (podlaskie) 2,43 km
Grudki (podlaskie) 2,43 km
Białowieża Wąskotorowa (podlaskie) 3,37 km
Białowieża Towarowa (podlaskie) 3,39 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Białowieża Pałac

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...